• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

در سال‌های آینده، انرژی‌های فسیلی توجیه نمی‌شوند/ برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند تلاش چندگانه هستیم.

  • کد خبر : 42776
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
در سال‌های آینده، انرژی‌های فسیلی توجیه نمی‌شوند/ برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند تلاش چندگانه هستیم.

به گزارش اخبار اقتصادی، مجید امیدپور، رئیس جمهور پژوهشکده نیرو وی امروز یکشنبه 31 مرداد ساعت 14:03 در نشست خبری گفت: ظرفیت های مختلفی برای جلوگیری از اتلاف انرژی و تعیین اقتصاد برق شناسایی شده است و طرح های متعددی در این زمینه و مدیریت انرژی ارائه کرده ایم. در بخش های یارانه ای و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنید.

امیدپور افزود: بین 35 تا 40 میلیارد دلار برای یارانه انرژی هزینه می شود. در موسسه تحقیقات نیرو ما چندین طرح را برای دستیابی به بهینه سازی انرژی در نظر گرفته ایم. از این نظر صندوق بهینه سازی به عنوان یک پروژه جامع با همکاری ساتبا تعریف شده و طرح های متعددی در این زمینه تهیه کرده ایم که در صورت ایجاد زیرساخت ها می توانیم سناریوهای مختلفی را که برای جلوگیری از هدر رفت انرژی تدوین شده است، اجرا کنیم. .

وی افزود: برای افزایش بهره وری انرژی نیازمند سرمایه گذاری هستیم. در زمینه انرژی های تجدیدپذیر یک عقب ماندگی تاریخی داریم به همین دلیل پژوهشگاه برنامه های متعددی در این زمینه تدوین کرده است. بر اساس برآوردهای انجام شده برای سال های آینده، انرژی های فسیلی توجیه پذیر نیستند، بنابراین رویکردهای توسعه تجدیدپذیر باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه در سال های اخیر اعتقادی به توسعه انرژی های تجدیدپذیر وجود نداشت و به همین دلیل در این زمینه عقب ماندیم، گفت: این در حالی است که ظرفیت های زیادی در این زمینه وجود دارد. . انرژی های تجدیدپذیر در ایران بنابراین برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی نیازمند تلاش چند جانبه هستیم و باید بتوانیم توسعه انرژی های تجدیدپذیر را در برنامه های کلان کشور پیاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات صنعت برق در حوزه اقتصادی گفت: اگر با شرایط فعلی ادامه دهیم، افرادی که مسئولیت اجرایی دارند همچنان با چالش مواجه خواهند شد. در عین حال، آینده صنعت برق نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. بنابراین به این معنا برنامه ای تدوین کرده و در آن اعلام کرده ایم که صنعت برق در افق 1420 چه سیاست هایی را باید دنبال کند.

وی افزود: در حال حاضر جهان در دوره گذار انرژی قرار دارد و طی یکی دو دهه آینده چهره انرژی در جهان تغییر خواهد کرد، بنابراین باید بدانیم در زمینه “مصنوعی” چه اقداماتی باید انجام دهیم. هوشمندسازی و برق رسانی شبکه برق.”

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از اقداماتی که مرکز تحقیقات نیرو روی آن تمرکز دارد، توسعه اکوسیستم علم و فناوری است که با بیش از 100 شرکت دانش بنیان نیز به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم. همچنین یک پژوهشکده در حوزه حاکمیت انرژی راه اندازی کرده ایم و بسته های سیاستی در این بخش تهیه کرده ایم که می تواند وضعیت صنعت برق را بهبود بخشد.

امیدپور با بیان اینکه به دنبال این هستیم که تمامی نیروگاه های کشور را در مرکز نظارت قرار دهیم، تصریح کرد: در این صورت می توان فعالیت نیروگاه ها را به صورت آنلاین رصد کرد و حوادثی را که هر ساله در صنعت برق رخ می دهد کاهش داد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42776

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.