• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

بزرگترین عیب صنعت برق عدم تعادل اقتصادی است

  • کد خبر : 44159
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
بزرگترین عیب صنعت برق عدم تعادل اقتصادی است

به گزارش اخبار اقتصادی، «عباس علی آبادی» در مراسم تجلیل و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان بهره‌وری برق و انرژی‌های تجدیدپذیر کشور، ضمن تشکر از زحمات سه ساله «محمود کمانی» و همکارانش در این امر. این سازمان گفت: برق کالای بسیار گرانبهایی است که جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر دستاوردهای بزرگی در این زمینه داشته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران در حال حاضر از نظر تولید و توسعه صنعت برق جزو اولین کشورهای جهان است، ادامه داد: بزرگترین مشکل صنعت برق عدم تعادل اقتصادی در این حوزه است که باعث شده میزان مصرف برق نسبت به ظرفیت تولید افزایش قابل توجهی خواهد داشت و از سوی دیگر منابع مالی کافی برای توسعه ظرفیت تولید برق از بین خواهد رفت.

علی آبادی با تاکید بر لزوم توسعه انرژی های تجدیدپذیر به عنوان یکی از راه های پاک و مطمئن برای جبران عدم تعادل در صنعت برق، تصریح کرد: اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته سرمایه گذاری های زیادی در این زمینه انجام داده اند. با آگاهی از اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه سوخت‌های فسیلی داریم، لازم است اقدامات جدی‌تری در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران، یافتن روش‌های مطمئن، پایدار و مناسب برای توسعه انرژی الکتریکی در محدودیت‌های زیست‌محیطی کشور است و انتظار می‌رود این سازمان اقدامات مطلوبی را در این زمینه انجام دهد. حوزه در عصر جدید

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت پیشبرد برنامه های مرتبط با بهینه سازی مصرف انرژی در بخش های مختلف، افزود: یکی از اقدامات خوب سازمان انرژی های تجدیدپذیر تداوم ارتقای استاندارد کولرهای آبی و برق رسانی این دستگاه ها به BLDC است. تکنولوژی موتور که باید با هدف بهینه سازی مصرف و افزایش بهره مندی از تامین برق در کشور باشد.

علی آبادی رصد به روز و دقیق آخرین تحولات مربوط به انرژی های پاک در جهان را از دیگر برنامه های مهم سازمان انرژی های تجدیدپذیر برشمرد و در این زمینه گفت: لازم است همکاران ما در سازمان انرژی های تجدیدپذیر از مزایای ظرفیت و توان دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان باید در زمینه آینده نگری و آینده پژوهی در زمینه انرژی های پاک تدابیر منسجمی را دنبال کنند و با انجام اقدامات لازم، وزارت نیرو را در اتخاذ بهترین تصمیمات با کمترین هزینه در آینده یاری دهند. فعالیت ها تحقیق و مطالعه

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعیین مسیر صحیح برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر، افزود: برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران همچنان باید برخی از مشکلات و چالش ها در این زمینه اصلاح شود.

وزیر نیرو در ادامه به ارزش و اهمیت بالای دو کالای برق و آب اشاره کرد و در این خصوص گفت: لازم است اقدامات مهمی از جهات مختلف برای اصلاح باور عمومی نسبت به ارزش واقعی آب و برق انجام شود.

علی آبادی در آخرین بخش از سخنان خود به بیان برخی از ویژگی ها و توانمندی های مدیریتی «محسن طرز طلب» به عنوان معاون جدید وزیر و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر پرداخت و افزود: امیدواریم ستبا در دوره جدید از همه امکانات بهره ببرد. توانمندی ها و تجربیات گذشته به ویژه ظرفیت شرکت های دانش بنیان. و مؤسسات دانشگاهی برای موفقیت در توسعه انرژی های تجدیدپذیر و ارتقای بهره وری انرژی الکتریکی در ایران.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44159

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.