به گزارش اخبار اقتصادی؛ تولیدکنندگان فولاد خام در سال 2022 بالغ بر 1888 میلیون تن خواهند بود که نشان می دهد روند صعودی تولید فولاد خام پس از 6 سال متوقف شده است. بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، ایران در این دوره رتبه دهم را در میان تولیدکنندگان برتر فولاد جهان به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان فولاد ایران در این مدت موفق به تولید 30 میلیون و 600 هزار تن فولاد شدند و 1.6 درصد از سهم تولید جهانی را به خود اختصاص دادند.

سهامداران تولید فولاد جهان

با توجه به داده‌های اعلام شده، این سوال مطرح می‌شود که عمده‌ترین تولیدکنندگان فولاد در جهان کدام کشورها بوده‌اند و چه نسبتی از تولید فولاد مربوط به هر کدام از آنها بوده است؟ بر اساس اطلاعات اعلام شده، «چین» با سهم ۵۴ درصدی، سهم شیر از سبد تولید فولاد خام را به خود اختصاص داد و در این شرایط بیش از نیمی از تولید فولاد جهان به این کشور رسید. بر اساس ارزیابی ها، پس از چین، رتبه دوم را «هند» کشوری با 6.6 درصد تولید فولاد در سال 2022 و «ژاپن» با سهم 4.7 درصدی در رده دوم قرار دارد.

«آمریکا» در جایگاه چهارم قرار گرفت، این کشور سهمی معادل 4.3 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داد و پس از آن «روسیه» با سهم 3.8 درصدی توانست در جایگاه پنجم قرار گیرد.

بر اساس ارزیابی انجام شده، می توان گفت در بین 5 کشور بعدی، کره جنوبی با 3.5 درصد، آلمان با 2 درصد، ترکیه با 1.9 درصد، برزیل با 1.8 درصد و ایران با 1.8 درصد قرار دارند. 1.6 درصد کشورها. .