به گزارش اخبار اقتصادی، حسین صلاح ورزی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آستانه برگزاری جلسه شورای عالی نظارت بر این اتاق سخنان خود را بیان کرد. به گزارش «اکو ایران»، فردا شنبه 23 مردادماه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران به بررسی موضوعات انتخابات اتاق بازرگانی ایران می پردازد. البته قرار بود این دیدار 16 مرداد برگزار شود. اما شب قبل از اعلام این دیدار، این جلسه برگزار نخواهد شد. روز شنبه 16 مردادماه علیرضا پیمان پاک، دبیر این شورا به «اکو ایران» گفت: این جلسه به دلیل حضور وزیر صمت در مجلس لغو شده و جلسه بعدی روز دوشنبه برگزار می شود.

اما این دیدار روز دوشنبه ۱۸ مرداد برگزار نشد. هیچ کس به دلیل عدم برگزاری جلسه پاسخی نداد. در همان زمان باز هم گفته شد که جلسه بعدی شنبه 23 مرداد برگزار می شود. جلسه ای که هنوز مشخص نشده یعنی شب جمعه 22 مرداد دوباره به بهانه ای لغو می شود و یا جلسه برگزار می شود و انتخابات دور دهم تعطیل می شود.

حصه ورز در واکنش به جلسه دو هفته پیش اعلام کرد: هیچ نگرانی برای برگزاری آن ندارد. وی این اظهارات را در ابتدای نشست خبری خود اعلام کرد. بر اساس اعلام اتاق ایران، صلاح ورزی چندی پیش در نشست مجازی «بازی سه سر بازی» در این باشگاه درباره انتخابات اتاق و حواشی آن صحبت کرد.

من هنوز نامه رد دریافت نکرده ام

در این نشست مجازی، رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به روحیه ها علیه انتخابات دهمین رئیس اتاق ایران، اعلام کرد: بر اساس آیین نامه، در انتخابات نمایندگان در صورتی که نامزدها اعتراض داشته باشند. طبق جدول زمانبندی به هیأت های نظارت معرفی می شوند و در صورت عدم رضایت در مرحله سپس به انجمن نظارت و در صورت عدم رضایت به هیأت عالی نظارت ارجاع می شوند. شورا . به عنوان بلندترین ستون اتاق.

صلاح ورزی با اشاره به روند برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس نمایندگان ایران گفت: با بررسی های قانونی و مکاتبات مختلفی که انجمن نظارت در 7 خرداد ماه انجام داد، به این نتیجه رسید که 40 نامزد (از جمله اینجانب). ) می توانند در انتخابات شرکت کنند. زیرا انجمن از مرجع ذیصلاح مشخص شده در آیین نامه پاسخی دریافت نکرده است و این امر همچنان بر اساس آیین نامه رضایت تلقی می شود.

صلاح ورزی گفت که با مجوز قانونی انجمن نظارت و بر اساس اساسنامه روز انتخابات اعلام کاندیداتوری کردم. روی من حساب نکن.

وی تاکید کرد: پس از پایان انتخابات، انجمن نظارت صورتجلسه اسناد انتخاباتی را تنظیم و یک نسخه از آن را برای اطلاع به شورای عالی ارسال کرد و نتیجه آن چاپ و در روزنامه رسمی منتشر شد.

صلاح ورزی افزود: این را با قاطعیت می گویم اکنون که بیش از 40 روز از انتخابات می گذرد، هیچ نامه رسمی رد صلاحیت از مرجع ذیصلاح تعریف شده در آیین نامه انتخابات اتاق دریافت نکردم. بنابراین من خودم را رد صلاحیت نمی‌دانم.

من از استعفا دریغ نخواهم کرد

صلاح ورزی با تاکید بر اینکه شأن و جایگاه مقابله با قانون، دستگاه نظارت و دولت را نداریم، گفت: هیچ اتفاق غیرقانونی در انتخابات رخ نداده و انجمن نظارت و اعضای آن بارها انتخابات را معتبر اعلام کرده اند. سر. در عین حال اگر مقام قانونی یا قضایی اعلام کرد حضور من به عنوان رئیس اتاق ایران غیرقانونی است، شک نکنید که لحظه ای درنگ نمی کنم و به عنوان یکی از اعضای هیئت در خدمت اتاق هستم و بخش خصوصی در چهار سال آینده

رئیس خانه ایرانیان افزود: اما اگر عده ای بخواهند با روش های فراقانونی و فشار رسانه ای من را مجبور به استعفا کنند، صرفاً به این دلیل که شخصی را دوست ندارند، قاطعانه به آنها می گویم که هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد. چون تسلیم سیاه نمایی و فشار نمی شوم.

وی تاکید کرد: هیچ تلاشی از سوی من و اتاق ایران برای مقابله با نهاد نظارتی و دولت وجود ندارد و آنچه هست فقط احترام به رای اعضای هیات و انجمن نظارت و اجرای قانون “مر” است. “؛ اما اگر مراجع قانونی یا قضایی تشخیص دهند که این انتخابات منطبق بر قانون نیست و حضور من غیرقانونی است، با کمال میل استعفا خواهم داد.

من برانداز یا فاسد نیستم

صلاح ورزی با اشاره به سناریوهای مختلف ایجاد شده برای فشار بر رئیس خانه ایران گفت: یکی از سناریوها این بود که ایشان من را به عنوان یک شخصیت سیاسی تندرو و حامی براندازان معرفی کردند و بر این اساس افکار و احساسات عمومی را تحت تاثیر قرار دادند. برخی از افراد و از این طریق با فشار آوردن به آنها بخشی از دستگاه حاکمه را متقاعد می کنند که من طرفدار سرنگونی هستم و از این طریق به فشارها ادامه می دهند.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: اما وقتی متوجه شدند که این سناریوها تبدیل به یک نسخه دروغین شده است، گفتند اگر چهره فاسدی به من نشان دهند، افکار عمومی با آنها همراه می شود و بخش خصوصی نیز دچار تردید می شود.

برنامه گردانندگان پروژه چه بود؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ابراز تأسف از انتشار انواع اکاذیب حتی در رسانه های رسمی کشور از جمله اینکه «سلاح ورزی» به کارخانه ها و ماشین آلات مختلف دستبرد زده و از رانت استفاده کرده است، تصریح کرد: همه این ادعاها مستند بوده است. در مورد دروغ و دروغ و من هیچ رابطه سهامداری یا رابطه دیگری با هیچ یک از این کارخانه ها نداشته و ندارم. البته دروغگویان هرگز سندی برای اثبات ادعای دروغ خود ارائه نکردند.

صلاح ورزی اضافه کرد: در نتیجه دست اندرکاران پروژه مشغول شدند و در 40 روز گذشته یک نفر بیش از هزار توئیت با محتوای تکراری و بدون سند منتشر کرد. از این نظر همه را به خدا می سپارم چون جز خدا کسی را ندارم و به هیچ جریانی وابسته نیستم.

من محکومیت مالی و غیر مالی ندارم

رئیس اتاق ایران برای چندمین بار اعلام کرد که تاکنون به فساد مالی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محکوم نشده ام. وی افزود: برخی از این افراد به تحقیق و تفحص که یکی از حقوق اصلی نمایندگان مجلس است اشاره می کنند. اگرچه بیش از 15 ماه از آغاز تحقیقات در اتاق می گذرد و اتاق در اجرای دقیق این تحقیقات نهایت همکاری را داشته و خواهد داشت.

صلاح ورزی تاکید کرد: از 8 خرداد تاکنون رئیس اتاق ایران بوده ام و پیش از آن نیز در هیات رئیسه اتاق ایران عضویت داشتم و هیچ سمت مالی نداشتم. بنابراین اگر انتقادی در مورد عملکرد اتاق و مشکلی در گذشته وجود داشت، از توانایی شما برای بهبود عملکرد اتاق استفاده می کنیم.

دینامیت زیر اتاق

صلاح ورزی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد مدنی باید نقد پذیر باشد، گفت: من به عنوان یکی از اعضای اتاق قطعا مشکلاتی دارم و انتقاداتی به عملکرد اتاق وارد است. در خصوص هزینه کرد بودجه نیز در برخی موارد تصمیم درستی گرفته نشده و لازم است سازوکار بودجه در اتاق ایران و شهرستان ها بررسی شود.

وی با تاکید بر لزوم شفافیت بیشتر در اتاق افزود: اگر از عدم انضباط مالی به دولت ها انتقاد می کنیم، ابتدا باید خود پرچمدار انضباط و شفافیت مالی باشیم و قطعا در این راستا تلاش خواهیم کرد.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: انتقاد از عملکرد اتاق را می پذیریم و برای ارتقای جایگاه بخش خصوصی با کسانی که از اتاق انتقاد می کنند دست می دهیم. اما مثل نظام سیاسی نقد حق شهروندی است و ما موظفیم در اتاق با براندازی و تجزیه طلبی مخالفت کنیم، دینامیت می زند و سعی می کند اتاق را خراب کند.