به گزارش اخبار اقتصادی، در این هفته قیمت ارز با وجود اینکه به حداکثر 32 میلیون تومان رسیده بود، به 28 میلیون و 400 هزار تومان سقوط کرد و 3 میلیون و 600 هزار تومان کاهش را به ثبت رساند. قیمت دلار با تجربه کاهش بیش از دو هزار تومانی از سقف، از حدود 53 هزار و 800 تومان وارد کانال 51 هزار تومان شد.

به گفته تحلیلگران ارزی، این روند نزولی ناشی از آزاد شدن احساسات در بازار است. با شروع درگیری های منطقه ای، موجی از انتظارات تورمی در بازار تهران به وجود آمد و فضای معاملات ارزی را به هیجان آورد. اما با گذشت زمان این شور و شوق ها به تدریج کاهش یافت و نرخ ارز دچار افت شد. به نظر می رسد دلیل اصلی این کاهش قیمت به تنش های نظامی با ایران مربوط نمی شود.

معامله گران فنی معتقدند که قیمت دلار در حال کاهش است. اگر قیمت دلار از سطح 51 هزار و 600 تومان پایین بیاید، در نهایت تا مرز 50 هزار تومان پایین می آید. معامله گران سکه اعلام کردند: در صورت خالی شدن پای سکه به دلیل کاهش قیمت دلار، احتمال ادامه روند کاهشی قیمت سکه وجود دارد. با این حال، اگر نرخ دلار افزایش یابد، ممکن است اشتیاق به ارزها به بازار ارز سرایت کند.

تعداد کمی از مردم حاضر به خرید سکه در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب بودند و قیمت داخلی در حدود 28 میلیون و 300 هزار تومان بسته شد.

از نظر فنی، سکه هم اکنون به مرز 28 میلیون و 800 هزار تومان نزدیک شده و در صورت رسیدن به آن به تدریج وارد کانال 29 میلیون تومان می شود.

البته گروهی از تحلیلگران معتقدند شرایط برای ریزش بازار فراهم شده است و اگر ارز از مرز 28 میلیون و 300 هزار تومان تا 28 میلیون و 400 هزار تومان خارج شود، این احتمال وجود دارد که قیمت ارز دوباره مربوط به قبل از جنگ غزه خواهد بود. قبل از شروع جنگ های خونین نوار غزه، هر قطعه سکه امامی حدود 28 میلیون و 100 هزار تومان بود.