• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

تایید سپرده 5000 میلیون و 573 میلیون یورویی پول ایران در قطر توسط بانک مرکزی

  • کد خبر : 26055
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
تایید سپرده 5000 میلیون و 573 میلیون یورویی پول ایران در قطر توسط بانک مرکزی

به گزارش اخبار اقتصادی– رئیس کل بانک مرکزی درباره آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در بانک های الاهلی و آل -دخان قطر واریز شد.

به گزارش به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح روند آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی، اظهار داشت: در 28 مرداد ماه سال جاری، تمامی منابع دارایی های غیرقابل دسترس ایران در سال جاری نگهداری شد. دو بانک کره ای و در شعبه سئول بانک ملت در کره جنوبی و برای تبدیل به یورو به حساب بانک مرکزی سوئیس واریز شدند. در این مدت شش بانک ایرانی در قطر حساب باز کردند.

فرزین افزود: روز گذشته نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که بر اساس آن حساب شش بانک ایرانی شامل کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر فعال شد و امروز معادل 5 میلیارد و 573 هزار و 492 بانک ایرانی واریز شده است. 000 یورو به حساب شش بانک ایرانی و در بانک های الاهلی و الدخان واریز شد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: تمامی منابع به دست آمده ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریالی است و در راستای منافع ملی و تقویت ریالی استفاده می شود.

وی افزود: دسترسی به منابع ارزی کشور در چند کشور دیگر نیز در حال انجام است و در نهایت نتیجه آن اعلام خواهد شد.

فرزین همچنین به ضرر ایران از کاهش ارزش وون، پول ملی کره جنوبی اشاره کرد و گفت: شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به این منابع و کاهش ارزش وون ادامه دارد و تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=26055

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.