• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

این دومین کاهش هفتگی نفت بود.

  • کد خبر : 23933
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
این دومین کاهش هفتگی نفت بود.

شفقنا- قیمت نفت خام در پایان هفته برای دو روز متوالی افزایش یافت اما زیان های قبلی جبران نشد. این موضوع باعث شد تا بازار برای دومین هفته سقوط کند.

به گزارش سرویس ترجمه سرمایه گذاری شفقنا، نفت خام تگزاس (WTI) روز جمعه با قیمت 79.83 دلار در هر بشکه بسته شد و هفته را با افت 1.7 درصدی به پایان رساند. نفت خام برنت در روز جمعه به 84.48 دلار در هر بشکه بسته شد که تنها 0.4 درصد در هفته کاهش داشت.

فدرال رزرو ایالات متحده نشان داده است که هنوز به وظیفه افزایش نرخ ها برای کنترل تورم در ایالات متحده نیست و فشار بیشتری بر قیمت نفت وارد می کند. با وجود این، کاهش عرضه اوپک پلاس همچنان به حمایت از بازار ادامه می دهد. ابهامات شامل بهبود آهسته اقتصادی در چین و احتمال رکود اقتصادی در ایالات متحده و اروپا است.

فدرال رزرو آمریکا قصد دارد تورم را به هدف بلندمدت خود یعنی 2 درصد در سال برساند. این نشان دهنده افزایش بیشتر نرخ بهره است که می تواند بر بازار نفت تأثیر بگذارد. تورم در ایالات متحده در ژوئن 2022 از 9 درصد در سال فراتر رفت و فدرال رزرو را بر آن داشت تا با افزایش نرخ ها واکنش نشان دهد. بیکاری در ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در 50 سال اخیر رسیده است و موانعی را برای اقدامات کنترل تورم فدرال رزرو ایجاد کرده است.

علاوه بر این، عرضه جهانی نفت ممکن است افزایش یابد. در حالی که روسیه ممکن است نفت کمتری به بازار بفرستد تا قیمت ها را بالا ببرد، گزارش های مختلف حاکی از آن است که ونزوئلا و ایران (دو کشور دیگر تحت تحریم آمریکا) به زودی می توانند نفت خام بیشتری را به بازار ارسال کنند. وضعیت کنونی پیچیده و متاثر از ترکیبی از عوامل اقتصادی در ایالات متحده و در سطح جهانی است که بازار نفت خام را به‌ویژه در این زمان بی‌ثبات کرده است.

شما می توانید این خبر را در سرمایه گذاری چشم انداز

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23933

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.