• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

کاهش قیمت نفت به دلیل تقویت دلار

  • کد خبر : 22777
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۴
کاهش قیمت نفت به دلیل تقویت دلار

به گزارش اخبار اقتصادی: قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از یک درصد کاهش یافت، زیرا نگرانی ها در مورد بهبود اقتصادی متزلزل چین و تقویت دلار باعث کاهش قیمت نفت شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از اقتصاد، معاملات آتی نفت برنت 1.07 دلار یا 1.2 درصد کاهش یافت و به 85.74 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 1.3 درصد کاهش به 82.12 دلار در هر بشکه رسید.

با وجود اینکه انتظار می‌رفت فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره پایان دهد، قیمت نفت کاهش یافت، زیرا شاخص دلار آمریکا پس از افزایش اندک قیمت‌های تولیدکننده آمریکا در ماه جولای که بازدهی خزانه‌داری را بالاتر برد، کاهش یافت.
دلار قوی‌تر بر تقاضای نفت فشار می‌آورد زیرا این کالا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر می‌کند.

واندانا هاری، بنیانگذار نفت، می‌گوید: «نفت خام مدتی است که در محدوده خرید بیش از حد بوده است و انتظارات را برای اصلاح نادیده می‌گیرد. به ویژه بر خوش بینی اقتصادی ایالات متحده، به استثنای بادهای مخالف رو به رشد در منطقه یورو و چین، تمرکز دارد. هاری گفت: “تعادل مجدد به تاخیر افتاده است، اما ممکن است نیاز به بررسی واقعیت در بازارهای دولتی داشته باشد.”

به گفته تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، ممکن است قیمت نفت در این هفته محدود شود زیرا بهبود ضعیف اقتصادی چین و تقویت دلار آمریکا می‌تواند بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد، اما اوپک پلاس نشان داده است که هر کاری که لازم باشد برای کاهش تولید انجام می‌دهد. خدمت خواهد کرد.

انتظار می‌رود کاهش عرضه توسط عربستان سعودی و روسیه، بخشی از اتحاد بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش یا اوپک پلاس، باعث کاهش ذخایر نفت در باقی‌مانده سال جاری شود که می‌تواند قیمت‌ها را حتی بیشتر کند. آژانس. گفتن

با انعکاس کاهش عرضه، اسپرد بین ماه های اول و دوم برنت در روز دوشنبه ثابت بود که بیشترین میزان از ماه مارس بود، پس از آن که در روز جمعه به 67 سنت رسید. در همین حال، یک کشتی جنگی روسی روز یکشنبه به سمت یک کشتی باری در دریای سیاه تیر اخطار شلیک کرد و تنش ها را در یک منطقه صادراتی کلیدی برای کالاهای اوکراینی و روسیه تشدید کرد.
بر اساس گزارش هفتگی بیکر هیوز، در ایالات متحده، تعداد سکوهای نفتی فعال در هفته گذشته پس از هشت هفته کاهش متوالی در 525 دکل ثابت ماند.
شما می توانید این خبر را در رویترز چشم انداز

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22777

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.