• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

این خودروها هزینه سوخت دریافت نمی کنند.

  • کد خبر : 27603
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
این خودروها هزینه سوخت دریافت نمی کنند.

به گزارش اخبار اقتصادی، عزیزی معاون وزیر صنعت و نیرو ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در گفتگو با رادیو اختاز اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی سازمان بیمه، شرکت ملی فرآورده های نفتی، پلیس ترانزیت و… سازمان ها، کمیته راهبری اجرای ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان های ذیربط تشکیل و در مرحله اول مصوب شد خودروهای نفت سوز و گاز سوز در 3 مرحله ابلاغ و نظارت مشمول قانون شوند. .

عزیزی افزود: تاکنون 40 هزار خودروی نفت سوز و گازسوز فاقد بیمه نامه شناسایی شده اند و طبق فرآیندی در ماه اول، صاحبان خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث هنگام سوخت گیری پیام «اخطار بیمه» دریافت می کنند. سازمان های شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز به این گروه پیامک ارسال می کنند.

وی ادامه داد: اگر دارندگان خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث ظرف مدت یک ماه بیمه نامه خود را تمدید نکنند، در ماه دوم وارد لیست خاکستری شده و در هنگام سوخت گیری پیغام خطای بیمه ای دریافت می کنند که به این معنی است که کارت سوخت آن ها غیر فعال شود.

معاون صنایع و انرژی اداره کل حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به رشد 30 درصدی جمعیت هدف برای تمدید بیمه اظهار داشت: 12 هزار خودرو در یک ماه گذشته بیمه 40 هزار خودروی خود را تمدید کرده اند که تاکنون تمدید شده است. از لیست هشدار حذف شده و انتظار می رود این روند افزایش یابد.

عزیزی هدف اصلی از اجرای قانون را الزام اخذ بیمه نامه شخص ثالث برای افزایش ایمنی حوزه حمل و نقل دانست و اظهار داشت: توصیه ما به رانندگان وسایل نقلیه سنگین این است که در تمدید بیمه نامه ها دقت لازم را داشته باشند. که می توانند از مزایای بیمه به عنوان جبران خسارت بهره مند شوند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27603

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.