• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

ایران خودرو رسما سند + هایما را تایید کرد

  • کد خبر : 28080
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
ایران خودرو رسما سند + هایما را تایید کرد

به گزارش اخبار اقتصادی، طی هفته گذشته مسئولان استاندارد، تعزیرات و سازمان حمایت از احتکار خودرو توسط ایران خودرو امضا کرده اند رئیس قوه قضائیه روز دوشنبه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه به احتکار خودروها اشاره کرد و اظهار داشت: برخی رسانه ها می گویند خودروها را عمدا نگه داشته اند تا گران شوند. این مدل خبری به درد مردم می خورد. من قبلا به بازرسی کل کشور گفته ام که بیایند و خودروسازان شفاف به مردم توضیح دهند و بگویند خودروها این و آن مشکل را دارند.

رئیس قوه قضائیه افزود: بر اساس اعلام سازمان تعزیرات، در بازدید از یک پارکینگ واقع در خراسان رضوی 10 هزار خودرو در انبار مشاهده شد که از این تعداد 6 هزار خودرو نقص فنی و 4 هزار خودرو سالم بودند. اما عرضه نشد به محض مراجعه و ورود سازمان تعزیرات، متولی تامین خودرو در آن اداره با عجله به تامین و تحویل خودروها می پردازد! با این حال، مقوله عرضه خودرو باید به طور کامل بررسی و پیگیری شود و مشکل باید به وضوح برای مردم و مشتریان توضیح داده شود. به نقل از سازمان استاندارد نیز خودروهای فروخته نشده در حوزه استاندارد هیچ مشکلی ندارند.

اشاره رئیس قوه قضائیه به احتکار 4 هزار هایما توسط شرکت ایران خودرو. مدیران این شرکت مدعی بودند صندلی استاندارد ندارند اما پس از علنی شدن احتکار آنها را تحویل گرفتند.

گشت مشترک تعزیرات حکومتی 19 مهرماه از شرکت خودروسازی ایران مشهد بازدید کرد و در این راستا پرونده ای مبنی بر احتکار چهار هزار دستگاه خودروی ایران هایما و پژو پارس در پارکینگ بینالود مشهد تشکیل شد. این تاییدی است بر احتکار خودروهایی که آماده تحویل هستند اما خودروساز از تحویل آنها به مشتریان خودداری می کند.

در همین رابطه سید مرتضی مدنی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ۲۴ مهرماه گفت: در گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در پارکینگ بینالود مشخص شد که از ۱۰ هزار خودرو، ۴ هزار خودروی هایما، پژو وجود دارد. پاریس. خودروهای بدون پلاک از این مجموعه مظنون به احتکار موارد تخلف برای این شرکت تشکیل شد.

به گفته مدنی، برای احراز این تخلف گزارش کارشناسی و تاییدیه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نیاز است که در صورت تایید سریعا رسیدگی می‌شود.

همچنین رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به مدیران این خودروساز 10 روز مهلت داده است تا خودروها را به مصرف کنندگان واقعی تحویل دهند در غیر این صورت به جرم احتکار یا گران فروشی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

از این حیث گزارش رسمی ارسالی ایران خودرو به بورس نشان می دهد که این شرکت در شهریورماه 2410 دستگاه هایما تولید کرده اما تنها 263 دستگاه به مشتریان فروخته است. یعنی بیش از 2100 دستگاه هایما تولید خودش را در شهریور انباشته کرده بود.

همچنین ایران خودرو در 6 ماهه نخست امسال 10 هزار و 528 دستگاه هایما تولید کرده که از این تعداد تنها 7 هزار و 655 دستگاه به مشتریان فروخته شده است. یعنی در مجموع ۲۸۷۳ دستگاه هایما تا پایان شهریور توسط ایران خودرو انباشته شد.

ایران خودرو رسما تصاحب هایما را تایید کرد

گزارش رسمی ارائه شده از سوی ایران خودرو به سازمان بورس نشان می دهد این شرکت در شهریورماه 2410 دستگاه خودروی هایما تولید کرده اما تنها 263 دستگاه به مشتریان فروخته است. یعنی بیش از 2100 دستگاه هایما تولید خود را در شهریور انباشته کرده بود.

همچنین ایران خودرو در 6 ماهه نخست امسال 10 هزار و 528 دستگاه هایما تولید کرده که از این تعداد تنها 7 هزار و 655 دستگاه به مشتریان فروخته شده است. این بدان معناست که ایران خودرو تا پایان شهریورماه در مجموع 2873 دستگاه هایما انباشته کرده است.

طی هفته گذشته مسئولان سازمان استاندارد، تعزیرات و پشتیبانی احتکار خودروهای ایران خودرو را تحریم کردند.

احتکار ایران خودرو در بورس آغاز شد

گنجینه های ما

بر اساس گزارش رسمی ایران خودرو به سازمان بورس در 14 مهر 1402، این شرکت از عرضه 88 درصد خودروهای تولیدی خود خودداری کرده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=28080

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.