• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

آیا از سقف نقدینگی 9000 همتی فراتر می رود/دستور بانک مرکزی تغییر می کند؟

  • کد خبر : 45489
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
آیا از سقف نقدینگی 9000 همتی فراتر می رود/دستور بانک مرکزی تغییر می کند؟

اکوایران: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی رشد نقدینگی در شهریورماه امسال نسبت به مردادماه کاهش یافت و به سطح 27.8 درصد رسید. بر اساس آمار این مرکز حجم نقدینگی در شهریور از مرز 9 میلیارد تومان گذشت.

اخبار اقتصادی، بانک مرکزی در آخرین آمار خود وضعیت نقدینگی تا شهریور ماه سال جاری را اعلام کرده است. بر اساس آمار این مرکز رشد نقدینگی امسال از فروردین تا مرداد افزایش یافته است. این آمار نشان می دهد رشد نقدینگی در شهریورماه امسال کاهش یافته و به 27.8 درصد رسیده است.

همچنین این آمار نشان می دهد که حجم نقدینگی در سال جاری افزایش یافته و از مرز 9 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. بر اساس این آمار در شهریور ماه سال جاری کف جدیدی برای آمار نقدینگی در کشور ایجاد شد.

کاهش رشد نقدینگی در شهریور امسال

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، حجم نقدینگی و رشد نقدینگی تا شهریور ماه سال جاری اعلام شده است. این آمار نشان می دهد که روند نزولی رشد نقدینگی در سال جدید به کلی از بین رفته است. رشد نقدینگی که در فروردین ماه امسال به 24.1 درصد کاهش یافته بود، امسال افزایش یافت و در مردادماه امسال به 28.4 درصد رسید. بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی رشد نقدینگی در شهریورماه نسبت به مردادماه کاهش یافت و نرخ 27.8 درصدی را به ثبت رساند.

در ادامه این آمار نشان می دهد نقدینگی در کشور در فروردین ماه امسال 7 میلیون و 968 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که در اردیبهشت ماه از مرز 8 میلیون و 000 میلیارد تومان عبور کرده است. رقم نقدینگی در کانال تا مرداد ماه سال جاری بین 8 تا 9 میلیارد برداشت بود تا اینکه در شهریورماه از سقف 9 میلیارد برداشت گذشت.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، در شهریور ماه امسال حجم نقدینگی به 9 میلیون و 700 هزار میلیارد تومان رسید.

030729

این آمار نشان می دهد که بانک مرکزی تمام توان خود را در سیاست های پولی انقباضی به کار گرفته است اما به دلیل بحران رکودی کشور مجبور به آزادسازی سیاست های پولی شده است. پیش بینی می شود در نیمه دوم سال بانک مرکزی سیاست های پولی خود را بیش از شرایط فعلی تشدید نکند تا از فشار رکود اقتصادی در امان بماند. بنابراین انتظار می رود رشد نقدینگی حول نرخ اعلام شده در تابستان امسال تا پایان سال نوسان داشته باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45489

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.