• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

چرا با وجود ثبات قیمت، استیبل کوین‌ها جذاب هستند؟

  • کد خبر : 39004
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
چرا با وجود ثبات قیمت، استیبل کوین‌ها جذاب هستند؟

استیبل کوین‌ها را می‌توان به‌عنوان ارزهای دیجیتالی با ویژگی‌های خاصی که مشابه با ارزهای سنتی و پایدار هستند توصیف کرد. اگرچه ورود فناوری بلاکچین و بیت کوین به دنیای مالی از سال 2009 آغاز شد، اما نیاز به استیبل کوین‌ها از سال 2014 احساس شد. به بیان دیگر، استیبل کوین‌ها به‌عنوان پل ارتباطی بین دنیای کریپتوکارنسی و دارایی‌های فیات شناخته می‌شوند.

امروزه استیبل کوین‌ها تا حد زیادی به اهدافی که توسعه‌دهندگان و سازندگان برای آن‌ها تعریف کرده‌اند، رسیده‌اند و توانسته‌اند ویژگی‌های ارزهای دیجیتال مانند غیرمتمرکز بودن، ناشناسی و سرعت بالا در معاملات را با ثبات قیمت ارزهای فیات ترکیب کنند.

با شروع سال 2023، علاقه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال به استیبل کوین‌ها و سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش یافته است. طی یک سال اخیر، ارزش بازار این ارزهای باثبات به شکل چشم‌گیری رشد کرده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که هنوز پتانسیل کامل استیبل کوین‌ها به‌طور کامل درک نشده است. کارشناسان حوزه بازارهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها را به‌عنوان حلقه مفقوده کسب و کارهای در حال رشد توصیف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: لذت کارمزد صفر در معاملات کریپتویی

اهمیت استیبل کوین‌ها برای کسب و کارهای جهانی

از زمانی که مفهوم بازارهای مالی دیجیتال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های آنلاین در سال 2010 مطرح شد، کسب و کارها به سرعت به دنبال ورود به این حوزه رفتند. ویژگی‌های خاص ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیاری از چالش‌های کسب و کارهای کوچک و محلی در بازارهای جهانی را برطرف کند.

با این حال، نوسانات شدید قیمت در ارزهای دیجیتال باعث شده بود که برای کسب و کارهای کوچک، استفاده از این نوع دارایی‌ها به عنوان یک گزینه مطمئن تلقی نشود. از این رو، توسعه‌دهندگان به طراحی ایده‌ای جدید روی آوردند که ترکیبی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارزهای دیجیتال و ثبات ارزهای فیات باشد. به همین ترتیب، استیبل کوین‌ها به عنوان دارایی‌های فیاتی مطرح شدند که امکان انجام تراکنش‌های فرامرزی را بدون نیاز به مراحل پیچیده اداری برای کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کنند.

در ادامه، به برخی از ویژگی‌های مهم استیبل کوین‌ها خواهیم پرداخت:

مزایای استیبل کوین‌ها برای کسب و کارهای تجاری

وقتی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم، معمولاً به معاملات معامله‌گران در بازارهای مالی فکر می‌کنیم. اما هنگامی که پای استیبل کوین‌ها به میان می‌آید، باید به این نکته توجه داشته باشیم که به دلیل ثبات قیمتی، این ارزها چندان جذاب برای معامله‌گران نیستند. در عوض، استیبل کوین‌ها به ویژه برای کسب و کارهای تجاری بسیار مفید هستند.

برخلاف معامله‌گران، شرکت‌ها و کسب و کارهای تجاری به دنبال ارزهایی با نوسانات شدید مثبت یا منفی نیستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از ارزهایی با قیمت ثابت استفاده کنند که به آن‌ها امکان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی مالی دقیق‌تر را بدهد.

رمزارزهایی مانند تتر، پکس گلد، دای، یو اس دی کوین، و بایننس کوین همگی از استیبل کوین‌های برجسته در بازار کریپتوکارنسی هستند. تتر با داشتن رتبه سوم از نظر ارزش بازار، محبوب‌ترین استیبل کوین در این حوزه است. برای خرید تتر می‌توانید به صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

در این رابطه بدانید: رمزارزها و مقررات: چشم‌انداز جهانی

عدم محدودیت مرزی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که کسب و کارهای کوچک به ارزهای دیجیتال و به ویژه استیبل کوین‌ها روی می‌آورند، همین ویژگی حیاتی است. با استفاده از ارزهای دیجیتال، کاربران می‌توانند بدون توجه به مرزهای جغرافیایی، تراکنش‌های ارزی خود را انجام دهند. در حالی که استفاده از ارزهای فیات به صرف زمان و عبور از دوره‌های مختلف نیاز دارد، انتقال سرمایه از طریق ارزهای دیجیتال تنها در چند دقیقه انجام می‌شود.

زمان‌بر بودن فرآیندهای مالی برای کسب و کارهای بزرگ مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند. شرکت‌های بزرگ معمولاً اعتبار مالی بالایی در میان مشتریان دارند و روابط بین‌المللی قوی آنان، تأخیر در دریافت پول را بدون تأثیر منفی بر فعالیت‌های شرکت گذران می‌کند. در مقابل، اختلال و تأخیر در تراکنش‌های مالی می‌تواند به حذف شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک از چرخه‌های اقتصادی منجر شود. کسب و کارهای کوچک معمولاً با بودجه بسیار محدودی وارد بازارهای جهانی می‌شوند و طولانی شدن فرایند پرداخت یا برخورد با قوانین اداری می‌تواند فعالیت آن‌ها را حتی متوقف کند.

تصور کنید که شما صاحب یک کسب و کار تولیدی یا خدماتی هستید و برای مبادلات خود با کشورهای دیگر، نیازی به تغییر واحدهای پول ملی ندارید. این می‌تواند بسیار مفید و خوشایند باشد. در چنین شرایطی، با استفاده از یک استیبل کوین پذیرفته شده توسط دو طرف معامله، می‌توانید در عرض چند ثانیه یا حداکثر چند دقیقه ارزش مورد نظر خود را مبادله کنید. این سرعت عمل در تبادلات مالی به معنای دریافت سریع‌تر پول، راه‌اندازی سریع‌تر تولید، پرداخت بهتر حقوق و در نهایت افزایش بهره‌وری و سودآوری خواهد بود.

سرعت پردازش استثنایی

از سرعت دنیای دیجیتالی ارزهای دیجیتال که صحبت کردیم، تنها یک وجه از ماجراست. زمانی که از سرعت تبادل ارزش با استیبل کوین‌ها سخن می‌گوییم، باید توجه کنیم که سرعت تراکنش‌های استیبل کوین‌ها حتی از سایر ارزهای دیجیتال هم بالاتر است. همگی می‌دانیم که زمان ارزشمند است و صرفه‌جویی در وقت، به ویژه در فرآیندهای مالی، اهمیت بالایی دارد.

کاهش قابل‌توجه هزینه‌های تراکنش‌های مالی

استفاده از ارزهای فیات به دلیل وجود واسطه‌های مالی برای انجام تراکنش‌ها معمولاً با هزینه‌های بالایی در قالب کارمزد یا هزینه خدمات همراه است. اما استفاده از استیبل کوین‌ها، با حذف واسطه‌های مالی، هزینه کارمزد را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است؛ شما تنها ملزم به پرداخت هزینه تراکنش شبکه بلاکچین هستید.

فراهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب

برای ایجاد کسب و کارهای جدید، معمولاً صاحبان ایده و توسعه‌دهندگان به سرمایه‌گذاری از سوی یک یا چند شخص ثالث نیاز دارند. استفاده از استیبل کوین‌ها شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها به میزان قابل‌توجهی تسهیل می‌کند. همچنین، با استفاده از استیبل کوین‌ها، امکان جذب سرمایه‌های خارجی نیز فراهم می‌شود.

سخن پایانی

با وجود مزایای متعدد استیبل کوین‌ها، باید توجه داشته باشیم که این ارزها تا زمانی معتبر و ارزشمند هستند که شرکت پشتیبان و توسعه‌دهنده آن‌ها، ارزش ثابت آن‌ها را با دارایی‌هایی مانند دلار آمریکا یا طلا تضمین کند. برای مثال، شرکت تتر همواره اعلام کرده که برای هر توکن تتر، یک دلار آمریکا ذخیره دارد.

صنعت ارزهای دیجیتال و به ویژه استیبل کوین‌ها همچنان زمینه زیادی برای رشد دارند. در حالی که ناشناس بودن و غیرمتمرکز بودن این دارایی‌ها و صاحبانشان از دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال است، اما ممکن است اعمال مقررات خاص برای شرکت‌های پشتیبان این ارزها به الزام ارائه گزارشات دقیق و معتبر درباره دارایی‌هایشان منجر شود.

 

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39004

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.