به گزارش اخبار اقتصادی، غول های بزرگ فناوری گوگل، آمازون و مایکروسافت چندین سال است که تعامل خود را با دنیای مدرن و غیرمتمرکز خارج از خود افزایش داده اند. در همین حال، ماهیت جاه طلبانه فعالیت های گوگل با دو شرکت دیگر متفاوت است. هر روز خبر از یک همکاری جدید می رسد و این بار پالیگان است. در این یادداشت به طور جامع رویکرد گوگل و تاثیرات آن بر بازار را تحلیل می کنیم.

معرفی Google Cloud

Google Cloud پلتفرمی است که در سال 2008 به خدمات عمومی گوگل اضافه شد. اکنون همه می توانند از زیرساخت مشابه محصولات مانند موتور جستجو، یوتیوب، جی میل و غیره استفاده کنند. برای پیاده سازی و توسعه محصولات خود. تفاوت اصلی Google Cloud با سایر سرویس های ابری دقیقاً در همین نقطه آشکار می شود، زیرا اولین مشتری Google Cloud خود گوگل است. این بدان معناست که هنگام استفاده از Google Cloud می توانید از تخصص، نوآوری و اعتبار Google مطمئن باشید.

شما با یک جعبه ابزار بزرگ سر و کار دارید و انواع خدمات رایانش ابری را دریافت می کنید. Google Cloud خدمات مختلفی ارائه می دهد: رایانش ابری، خدمات شبکه، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ذخیره سازی داده ها و تجزیه و تحلیل و پردازش کلان داده تنها بخشی از خدمات این پلتفرم فناوری است.

شرکت هایی مانند پی پال، محصولات بلاک چین.

بررسی فعالیت های اخیر گوگل در همکاری با بلاک چین

تلاش Google Cloud برای حرکت به سمت وب 3 به سال 2018 با همکاری بنیادها و شرکت های بلاک چین برمی گردد. امسال ابتدا بیت کوین، سپس اتریوم، لایت کوین و دوج کوین به برنامه اضافه شدند. غول رایانش ابری از آن زمان با چندین رهبر بازار از جمله Coinbase همکاری کرده است. این شرکت سال گذشته با شبکه بایننس برای توسعه زیرساخت های وب 3 همکاری کرد. همچنین در اوایل این ماه، بنیاد Celo اعلام کرد که با Google Cloud برای گسترش اکوسیستم بلاک چین Celo با استفاده از خدمات گوگل همکاری خواهد کرد.

هفته گذشته، در 27 سپتامبر، Google Cloud اعلام کرد که 11 شبکه از جمله Polygon، Optimism و Polkadata را به برنامه BigQuery خود برای میزبانی و پردازش “مجموعه داده های عمومی” اضافه می کند. برنامه بزرگ و جاه طلبانه Google BigQuery یک انبار داده بسیار مقیاس پذیر و بدون سرور است که توسط Google به عنوان بخشی از پلتفرم Google Cloud برای استقرار و پردازش داده های بزرگ طراحی شده است.

در 14 سپتامبر 2023، ریشی رامچاندانی، رئیس Web3 در منطقه آسیا و اقیانوسیه گوگل، در مصاحبه ای با کوین تلگراف اظهار داشت: «کار با Orderly Network به ایجاد زیرساخت قوی و رفع شکاف ها در پذیرش و رشد «مالی غیرمتمرکز» کمک می کند. توسعه ابزارها. یک سازمان امن و کاربر محور، مقیاس پذیری را در یک محیط دائما در حال تحول تضمین می کند.”

گوگل و رویکرد سال های اخیر

در سال‌های اخیر، گوگل به دنبال ایجاد ابتکارات تجاری با همکاری Layer Zero، Solana Labs، Axis Infinity و Tezos برای توسعه محصولات غیرمتمرکز بوده است. اما می توان گفت رویکرد فعلی گوگل پس از سال ها انکار و نادیده گرفتن فناوری های مالی جدید متمرکز بر بلاک چین و ارزهای دیجیتال تغییر کرده است.

پس از چند سال اول بی تفاوتی، گوگل با احتیاط در ژوئن 2019 اعلام کرد که به ترکیب “دفتر مرکزی توزیع شده” و “سرویس های ابری گوگل” خوش بین است. این رویکرد نوآورانه که ترکیبی از ابر و بلاک چین را پیشنهاد می کرد، بسیاری از مردم را شگفت زده کرد. از آنجایی که گوگل اتریوم را برای این همکاری پیشنهاد کرد، واضح بود که این شرکت به طور جدی این فناوری را در نظر گرفته است. این رویکرد گوگل توسط بسیاری از کارشناسان فین‌تک تحسین شد و در نهایت منجر به ایجاد ساختارهای سازمانی مرتبط، استخدام کارشناسان بلاک چین و همکاری با شرکت‌هایی در این زمینه شد:

همکاری بین Google Cloud و Theta در اوایل سال 2020

شبکه خدمات ویدئویی تتا به هفتمین بلاک چین تبدیل شد که اطلاعات آن از طریق Google Cloud عمومی شد.

در اوایل سال 2021 در Blockchain.com سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری گوگل در یک شرکت قدیمی که خدمات کیف پول بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را همراه با موتور جستجوی بلاک (کاوشگر بلاک چین) ارائه می دهد، این شرکت را در خط مقدم اخبار و توجه قرار داد.

همکاری بین Google Cloud و Flow در پایان سال 2021

در سال جاری گوگل با Dapper Labs، یک استودیوی کانادایی که محصولات و خدمات وب 3 را توسعه می دهد، شریک شد. از طریق این مطالعه و بر اساس شرایط چندین ساله همکاری، Google Cloud متعهد شد که از این شبکه به عنوان یکی از گره های شبکه بلاک چین پشتیبانی کند. از این مطالعه، یعنی همکار.

تلاش های گوگل در آموزش بلاک چین

گوگل با بسته های آموزشی رایگان سعی کرده به علاقه مندان به این حوزه در سراسر جهان کمک کند. حتی پس از امتحان نهایی نیز گواهی معتبر ارائه می کند. البته کمک های گوگل به آموزش غیر رایگان (معمولاً کم هزینه) نیز در سال های اخیر گسترده بوده است.

آیا گوگل به سمت تمرکززدایی پیش می رود؟

تا به حال، گوگل به صراحت در مورد عدم تمرکز خود اظهار نظر نکرده است. اتخاذ این رویکرد بر خلاف اصل مدل کسب و کار این شرکت است، یعنی متمرکز کردن داده ها تا حد امکان. به نظر نمی رسد که رویکرد تمرکززدایی به مراکز داده و زیرساخت اصلی برای گوگل اولویت باشد.

چیزی که بیشتر شبیه آن است توجه مدیران استراتژیک گوگل به رویدادهای ناشی از توسعه بلاک چین، امور مالی غیرمتمرکز، اقتصاد توکن و ارزهای دیجیتال است. البته، این به معنای مسدود کردن ساختار سازمان‌های بزرگ و پویا مانند گوگل نیست. با این حال، تغییر مدل کسب و کار از متمرکز به غیرمتمرکز برای سازمانی به بزرگی گوگل با محصولات و خدمات متنوع کار آسان یا کوتاه مدتی نخواهد بود. نکته روشن و امیدوارکننده افزایش انعطاف‌پذیری گوگل در سال‌های اخیر با توجه به گسترش وب 3 است، به طوری که گویی نتیجه تحلیل استراتژیک کلان برای تصمیم‌گیری مدیران گوگل تمایل به استفاده بیشتر کاربران از مزایای وب 3 را بیان کرده است. . .

رقبای گوگل

در سال‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ فناوری به طور فزاینده‌ای به پیشرفت‌ها در فضای بلاک چین علاقه نشان داده‌اند. البته، ما نباید نیاز این شرکت ها را برای همسویی با تحولات اقتصاد دیجیتال متمرکز بر ارزهای دیجیتال و اکوسیستم غیرمتمرکز به عنوان یک کل نادیده بگیریم. در همین حال، حمایت نام‌های بزرگی مانند گوگل می‌تواند زنجیره بلوکی را به رسانه‌های اصلی بیاورد و آنچه خوشحال‌کننده‌تر است، شکل‌گیری رقابت بین شرکت‌های بزرگ برای تصاحب بازار محصولات غیرمتمرکز آینده است. بله، گوگل در این مسیر تنها نیست!

مایکروسافت:

به گفته دنیل آن، مدیر جهانی توسعه هوش مصنوعی و وب 3 مایکروسافت، این شرکت به دنبال گسترش وب 3 با ادغام هوش مصنوعی از آگوست 2023 با همکاری بلاک چین Aptos است. علاوه بر این، هفته گذشته، ایمیل های داخلی منتشر شده توسط مایکروسافت نشان داد که این شرکت قصد دارد یک کیف پول ارز دیجیتال را به کنسول بازی ایکس باکس اضافه کند. البته تلاش مایکروسافت برای حضور در این حوزه به سال 2018 با همکاری نزدک و سپس در سال 2021 با همکاری اتریوم برمی گردد.

آمازون:

این غول خرده فروشی که اخیراً علاقه بیشتری به حوزه فناوری پیدا کرده است، از سال 2021 شروع به استخدام کارشناسان بلاک چین برای مشاغل مختلف مانند مدیر محصول، توسعه دهنده و تحلیلگر کرد و همچنین سال گذشته با همکاری Avalanche اهدافی را دنبال کرد. ارائه «محصولات سفارشی» ارز دیجیتال و در اوایل سال 2023، ابتکاراتی را برای ایجاد زیرساخت NFT آغاز کرد.

آخرین اقدام گوگل، همکاری با پولیگان

بلاک چین Polygon در سال 2017 در هند متولد شد. این ارز دیجیتال محبوب آسیایی زاییده فکر توسعه دهندگان باتجربه اتریوم Kenani، Naiwal، Arjun و Bjelik بود. Polygon یک راه حل مقیاس بندی لایه دو است که در کنار بلاک چین اتریوم اجرا می شود و تراکنش های سریع با کارمزد پایین را امکان پذیر می کند. این ارز دیجیتال محبوب در حال حاضر در جایگاه دوازدهم بازار با قیمتی در حدود 60 سنت و ارزش بازار بیش از 5 میلیارد دلار معامله می شود. سه ویژگی اصلی این بلاک چین آن را به یکی از قابل اعتمادترین ارزهای دیجیتال در بازار تبدیل کرده است: 1- به روز رسانی مداوم 2- حفظ موقعیت های بالا در رتبه بندی ارزهای دیجیتال برای چندین سال 3- جامعه بزرگ کاربران در شبکه های اجتماعی

اکنون Google Cloud به عنوان اعتبارسنجی در این شبکه محبوب Polygan حضور دارد. حساب رسمی Polygon Labs در تاریخ اعلام شد

علاوه بر این، حساب Google Cloud سنگاپور در پلتفرم. “”

رقابت پنهان قبلی اکنون باز است

این نوع همکاری جالب از جمله همکاری Google Cloud و Polygon می تواند تغییرات بزرگی را در دنیای بلاک چین و به طور کلی فناوری ایجاد کند. هر دو طرف در این همکاری به دنبال منافع هستند. گوگل با افزودن Polygon به لیست شرکای خود در ارزهای دیجیتال، اعتماد و علاقه جامعه بزرگی از کاربران Polygon را به خود جلب می کند.

همچنین دامنه پوشش نسل بعدی محصولات اینترنتی یعنی وب 3 را افزایش می دهد و حتی فرصت های بیشتری برای همکاری با سایر شرکت ها ارائه می دهد. از سوی دیگر، پالیگان سایه حمایت غول فناوری را بالای سر خود می بیند و می تواند مطمئن باشد که چند سالی است که در حال قدم زدن با گوگل در شلوغ ترین خیابان های دنیای بلاک چین همه نگاه ها را به خود جلب کرده است.

اما چیزی که بیش از همه طرفداران بازار ارزهای دیجیتال را خوشحال می کند، پایان دوران رقابت بسته در حرکت به سمت پذیرش ارزهای دیجیتال و همکاری با شرکت های بلاک چین است. اکنون، غول‌های فناوری وب‌مستر 3 را استخدام می‌کنند و شرکت‌های بزرگ درگاه‌های پرداخت ارزهای دیجیتال را به محصولات خود اضافه می‌کنند. با توجه به قوانین سختگیرانه، آنها دیگر علاقه خود را برای سرمایه گذاری در این زمینه پنهان نمی کنند و اکنون با اعلام حسن نیت و علاقه خود به همکاری با استارت آپ ها، استودیوها و شرکت های بلاک چین، از یکدیگر پیشی می گیرند. آنها از رویدادها و نمایشگاه ها حمایت می کنند و می گویند که به بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، و اتریوم، ملکه بازار علاقه مند هستند. گویی باد بیداری سالهای اخیر آنها را به پذیرش این نکته واداشت: «پذیرفتن سختی یک تغییر زیبا بهتر از هلاکت در تلاشی مذبوحانه برای انکار آن است».