• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

پیش بینی بازار سهام برای فردا 31 اردیبهشت 1403 / چه کسانی شاخص کل را جابه جا کردند؟

  • کد خبر : 39359
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
پیش بینی بازار سهام برای فردا 31 اردیبهشت 1403 / چه کسانی شاخص کل را جابه جا کردند؟

اکوایران: در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش معاملات به سختی به 4 هزار میلیارد تومان رسید، اما در مقایسه با شاخص کل، بیش از 62 هزار واحد منفی شد.

اخبار اقتصادی، در بازار امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 62 هزار واحد افت کرد، بنابراین تکنسین ها و عوامل بازار سرمایه سیگنال های نزولی صادر شده از سوی بانک مرکزی را تایید کردند. و دولت مهر

نرخ سود این روزها در بازار به ارقامی بالاتر از 35 درصد رسیده است. سودآوری شرکت های سهامی عام در جدیدترین گزارش منتشر شده در سامانه کدال نشان می دهد که شرکت هایی با حاشیه سود خالص و ناخالص کمتر نسبت به دوره های قبل و برخی از این شرکت ها در آستانه شناسایی زیان خالص هستند.

در بازار فعلی نمادهای شپنا، شتر، شبندر و نماد شاراز لغو شد اما فضای منفی ایجاد شده در بازار قابل لغو نیست. هنوز نتوانسته اند نحوه اطلاع رسانی و تعیین نرخ و قیمت سفارش را لغو کنند!

این موضوع منفی بودن بازار، اعتقاد بسیاری از تحلیلگران بازار با اشاره به قیمت خوراک و فرآورده های نفتی است که در دی ماه منتشر شد و نتیجه این موضوع اکنون در صورت های مالی این شرکت ها منعکس شده است.

نوشیدنی دارویی پس از مرگ سهراب.

با وجود افت بیش از 62 هزار واحدی شاخص کل محمدرضا پورابحیمی، مجلس در جلسه علنی امروز – یکشنبه 9 اردیبهشت – از رئیس جلسه خواست تا جلسه ای را به صورت فوق العاده برای بازار سرمایه در دستور کار این هفته قرار دهد.

اما ماجرای واقعی در بورس چه بود؟ گفته می شود شرکت پالایش نفت بندرعباس در بند 5 مکاتبات پیوست در خصوص مفروضات تنظیم صورت های مالی اعلام کرده بود که هنگام محاسبه مالیات بر درآمد بند ج تبصره 6 قانون بودجه 1403 درج شده است. حساب ها.

اما سازمان بورس اوراق بهادار تهران طی مکاتباتی با این شرکت اعلام کرده است که اولاً به نظر می رسد قانون بودجه سال 1403 ربطی به عملکرد سال مالی 1402 شرکت نداشته باشد و ثانیاً تبصره فوق در حال بررسی است. شورای اسلامی و تخصیص نهایی تاکنون مشخص نشده است. شعبندر گزارش خود را اصلاح کرد و گزارش جدید سود هر سهم 1955 ریال را مشخص کرد.

اما با افت 60 هزار واحدی بورس تهران چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه کسی پاسخگوی این اوج بی انضباطی و بلاتکلیفی در بازار خواهد بود؟

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت تقریباً 62 هزار واحدی همراه بود و این در حالی است که فعالان بازار سرمایه از جنبه فنی نسبت به این موضوع هشدار داده بودند. فقط اتفاقات و اخباری که در بازار سرمایه افتاده است، آنچه تکنسین ها نشان می دهند، رفتار اهالی بازار است.

واگرایی در بالای کانال – در محدوده 2.3 میلیون واحدی – و افت بازار به همراه شکست سطح حمایتی 2.2 میلیون واحدی که بارها درباره آن صحبت کرده ایم و همچنین شکست بازار سطح حمایت میانگین کانال 55 روزه، بازگشت شاخص به اعداد بالاتر را دشوارتر کرد و همین مشکل باعث شد اخبار و حواشی تاثیر بیشتری بر بازار بگذارد.

اخبار شبندر و نحوه محاسبه سود و زیان و کاهش حاشیه سود سایر شرکت ها در کنار افزایش نرخ برداشت در بازار از مواردی بود که جدای از زیان حمایتی چند روز اخیر و شاخص تا محدوده حمایت 200 روزه منفی شد.

روز قبل سازمان بورس خبر ورود صندوق توسعه ملی به بازار را منتشر کرد و با آغاز نیمه دوم بازار و افت بیش از 30 هزار واحدی در این ترم، این خبر منتفی شد. . از سایت خبری بازار سرمایه

در صورت عدم حمایت از بازار، ممکن است شاخص محدوده میانگین 200 روزه را از دست بدهد و شرایط را برای بازار سرمایه سخت کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39359

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.