• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

مردان بیشتر از زنان در بخش خصوصی کار می کنند

  • کد خبر : 34050
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
مردان بیشتر از زنان در بخش خصوصی کار می کنند

اکوایران: بررسی ها نشان می دهد که در تابستان 1402 مردان بیشتر از زنان تمایل به کار در بخش خصوصی اقتصاد داشتند.

اخبار اقتصادی، داده های مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار در تابستان امسال نشان می دهد که در مجموع نسبت اشتغال مردان و زنان در بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی بوده است. با این حال، رابطه بین بخش دولتی و خصوصی در زنان و مردان یکسان نبوده است. بنابراین مردان بیشتر از زنان در بخش خصوصی کار می کنند. دلیل این امر را نیز می توان در فرهنگ ایرانی و سطح درآمد در بخش خصوصی جستجو کرد.

مشاهده می شود که نسبت اشتغال زنان در بخش دولتی 23.8 درصد بوده است. یعنی تابستان امسال 23.8 درصد زنان در شرکت ها و بخش های دولتی مشغول به کار بودند. از سوی دیگر، 76.2 درصد زنان در بخش خصوصی کار می کردند.

این آمار برای مردان نیز قابل بررسی است. در تابستان امسال، نسبت اشتغال مردان در بخش دولتی 12.4 درصد بود. از سوی دیگر، 87.6 درصد از مردان به شرکت های خصوصی روی آوردند و در بخش خصوصی کار کردند.

همانطور که قبلا گفته شد، بر اساس این آمار اکثر افراد جامعه صرف نظر از جنسیتشان ترجیح می دهند در بخش خصوصی جامعه کار کنند. اما در این میان تمایل زنان به کار در بخش خصوصی کمتر از مردان و تمایل آنها به کار در بخش دولتی بیشتر از مردان است. دلیل این امر ممکن است درآمد بیشتر در بخش خصوصی باشد. به عبارت دیگر، در فرهنگ ایرانی، مردان به دلیل نقش بیشتر در رفاه خانواده، تمایل بیشتری به مشاغل خصوصی دارند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34050

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.