• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

زاهدیوا: اسناد حجمی بی اثر زیادی در کشور داریم/ نهایی شدن سند بهبود تولید داخلی

  • کد خبر : 34284
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
زاهدیوا: اسناد حجمی بی اثر زیادی در کشور داریم/ نهایی شدن سند بهبود تولید داخلی

اکوایران: در مؤسسه عالی آموزش و پژوهش، مدیریت و برنامه ریزی، تدوین سند «راهبرد صنعتی و ارتقای تولید ملی» به پایان رسیده است و هم اکنون این موسسه به دنبال دریافت نظر جامعه نخبگان در خصوص موضوع. سندی برای دستیابی به برنامه ای به گفته رئیس این موسسه که جایگزین حجم تحقیقات بی نتیجه که به میزان زیادی در کشور وجود دارد، نباشد. بلکه باید به چیزی مفید تبدیل شود.

اخبار اقتصادی، امروز یکم بهمن ماه 1402 محمدهادی زاهدی وفا رئیس مؤسسه عالی مدیریت و برنامه ریزی، آموزش و پژوهش در نشست «تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید ملی» با معلمان از دانشگاه های کشور گفت: تدوین این سند و مراحل آن در این نهاد به پایان رسیده است و در حال حاضر به دنبال اجماع و جمع آوری نظر نخبگان جامعه کشور هستیم.

مشاور ابراهیم رئیسی گفت: طرح راهبردی ارتقای تولید صنعتی و ملی به گونه ای تهیه شده است که بر اساس متغیرهای غالب مانند علم و فناوری به مرور زمان به روز شود.

زاهدی وفا ادامه داد: این سند در کمیسیون تخصصی دولت ارائه شد و در خصوص روش شناسی این فرآیند اجماع نسبی بین ذینفعان وجود دارد که البته به زودی سند به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

وی گفت: در خصوص تهیه پیش نویس این سند، تعاملات لازم با بخش خصوصی صورت گرفته است، هرچند با توجه به مشکلات موجود در این بخش، تلاش شده تا بازخورد بخش خصوصی و بدنه صنعت در این راستا جلب شود. . ما می خواهیم تمام دانش کشور در این سند گنجانده شود و تلاش می کنیم با حداکثر توان فرآیندها را پیش ببریم و سند را ارتقا دهیم.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی و تحقیقات مدیریت و برنامه ریزی، زاهدی وفا با تاکید بر رویکرد مسئله محوری در این سند افزود: اسناد زیادی در کشور نوشته شده که متاسفانه به یک سند بزرگ و بی اثر تبدیل شده است. سند پروژه تحقیقاتی در حالی که می خواهیم کارهای مفید و سودمندی برای کشور انجام شود. به همین دلیل مهمترین ویژگی سند جدید این است که به صورت پویا مشاهده شده است تا در طول زمان با توجه به متغیرهایی مانند علم و فناوری به روز شود، زیرا ترتیبات نهادی نیز از دیگر ویژگی های این سند است به طوری که اجرا در کشور آرام است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34284

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.