• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

بیشترین عدد شماخ در 10 ماه گذشته 1402 + نمودار است

  • کد خبر : 37975
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
بیشترین عدد شماخ در 10 ماه گذشته 1402 + نمودار است

اکوایران: شاخص مدیران خرید (شمخ) با رشد 0.74 درصدی در اسفند 93 به 56.79 واحد رسید و بالاترین رقم این شاخص را در 10 ماه گذشته (از خرداد 1393) به ثبت رساند.

اخبار اقتصادی؛ بهمن ماه نیز شاهد افزایش در شاخص کل مدیران خرید بود. به گفته فعالان اقتصادی، رشد بخش صنعت در ماه های پایانی سال روندی طبیعی است و این به دلیل افزایش تقاضا در پایان سال است. سال، اما این افزایش یک هشدار نیز به همراه داشته است. به گفته فعالان اقتصادی، در اسفندماه شاخص فروش کالا یا خدمات با سرعت بیشتری نسبت به ماه های گذشته افزایش یافت و به بالاترین حد 10 ماهه رسید و با توجه به اینکه بخشی از افزایش فروش ناشی از موجودی انبار بوده، موجودی کالای نهایی در انبار بوده است. یا کار در حال انجام به پایین ترین سطح 12 ماهه سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، نتیجه نظرسنجی از شرکت‌های اقتصادی مشارکت‌کننده در این طرح، «شاخص حجم فعالیت‌های تجاری» و «شاخص قیمت خرید مواد اولیه یا تجهیزات خریداری‌شده» به بالاترین رقم در 10 ماه گذشته رسید. . و برای شاخص قیمت فروش کالاها و خدمات بیشترین مقدار 3. ماه ثبت شده است.

در شاخص مدیران خرید اگر عدد شاخص بیشتر از 50 باشد نشان دهنده خروج اقتصاد از رکود است اما اگر عدد شاخص کمتر از 50 باشد به این معنی است که اقتصاد در مسیر رکود و رکود قرار دارد.

همچنین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در اسفندماه شاخص فروش کالا یا خدمات نیز نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته و به اوج 10 ماهه رسیده است و از آنجایی که بخشی از افزایش فروش ناشی از موجودی انبار بوده، شاخص موجودی کالای نهایی در انبار بوده است. یا در کارهای تکمیلی به پایین ترین سطح خود در 12 ماه گذشته رسیده است.

از سوی دیگر، بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از شرکت‌های بخش صنعت، «شاخص مدیران خرید صنعت» با 56.23 دومین ارزش در ماه مارس را به خود اختصاص داد که دومین ارزش در 10 ماه گذشته از ژوئن تاکنون است. رشد ملایم‌تری نسبت به ماه قبل و عدد شاخص نسبت به اسفند سال‌های گذشته کمتر بود. در اسفندماه همه مولفه های اصلی به جز تعداد نیروی انسانی استخدام و استخدام بالای 50 بوده است.

شاخص عمومی

عوامل موثر بر شاخص مدیران خرید

آخرین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که شاخص مدیران خرید کل اقتصاد در اسفندماه 55.79 بوده و نسبت به ماه قبل اندکی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در میان 5 شاخص اصلی ارزیابی شده در اسفند ماه، تعداد «شاخص فعالیت های کسب و کار» (60.41) به ثبت رسیده و بیشترین مقدار را در 10 ماهه از خرداد ماه داشته است. سریعتر از فوریه افزایش یافته است. .

از سوی دیگر «شاخص استخدام و بهره‌برداری نیروی انسانی» نیز در این محدوده (97/50) قرار دارد که پس از دو ماه کاهش متوالی در محدوده خنثی 50 قرار گرفته است. سطوح حقوقی فعلی که سطح را کاهش داده است. اشتغال نیروی کار

بررسی ها نشان می دهد که از نظر هزینه ها در اسفندماه، طی ده ماه گذشته شاهد افزایش قیمت نهاده های تجاری بوده ایم. در این مدت قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم جانبی خریداری شده (77.50) بیشترین ارزش را در ده ماه گذشته به ثبت رسانده است. با افزایش نرخ ارز، کسب‌وکارهای زنجیره تامین با فشارهای تورمی بالایی مواجه شده‌اند، بنابراین افزایش هزینه‌های نهاده‌ای تولید باعث شده است که بخشی از فشار هزینه‌ها به مشتریان تحمیل شود و با این شرایط، «شاخص قیمت‌های فروش کالاها و خدمات» (55.57) است که بالاترین میزان ثبت شده در 3 ماه گذشته است، اما از آنجایی که بخشی از فروش در سهام از قبل قیمت های قبلی خریداری شده است، به نظر می رسد اثرات تورمی افزایش نرخ ارز خواهد بود. در ماه های آینده خود را بیشتر نشان دهند.

از سوی دیگر، در اسفند ماه تعداد «موجودی کالای نهایی در انبار» یا کار در دست اجرا (45.43) به دست آمد که نسبت به بهمن ماه (49.78) کاهش داشته و بیشترین کم ارزش را به خود اختصاص داده است. 12 ماه از آوریل. با توجه به مشکل تامین مواد اولیه ناشی از افزایش نرخ ارز، بسیاری از کسب و کارها برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان، موجودی خود را کاهش داده اند.

شاخص حجم فروش کالا یا خدمات (59.31) نسبت به بهمن ماه با سرعت بیشتری افزایش یافته و بیشترین ارزش را در 10 ماه گذشته به ثبت رسانده است.

شاخص انتظارات مربوط به حجم فعالیت های اقتصادی در اسفند ماه آتی (98/36) طبق روال دوره ای خود کاهش یافته و به پایین ترین سطح 12 ماهه از فروردین ماه سال گذشته رسیده است.

معیار کل

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37975

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.