• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

افزایش چشمگیر قیمت نقره به بالاترین سطح 11 ساله/ نقره بهتر از طلا؟!

  • کد خبر : 39380
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
افزایش چشمگیر قیمت نقره به بالاترین سطح 11 ساله/ نقره بهتر از طلا؟!

اکوایران: قیمت هر اونس نقره به بیش از 30 دلار رسیده است و تحلیلگران معتقدند این روند صعودی تازه شروع شده است. افزایش قیمت نقره چشمگیرتر از طلا بوده است و این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود در 11 سال گذشته رسیده است. برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که نقره به زودی به بالاترین حد خود یعنی 50 دلار می رسد.

اخبار اقتصادی؛ پس از شروع نسبتا آرام قیمت ها در سه ماهه اول سال 2024، نقره شروع به بهبودی کرده است و در بالاترین سطح 11 سال گذشته معامله می شود و عملکرد قابل توجهی از طلا دارد.

به گزارش کیتکونیوز، قیمت هر اونس نقره در آستانه تعطیلات آخر هفته به بیش از 30 دلار رسیده بود. معاملات آتی نقره جولای جولای گذشته با 30.74 دلار در هر اونس معامله شد که تقریباً 3 درصد در روز افزایش یافت. در مقایسه، طلا با 0.88 درصد افزایش در روز با 2406.20 دلار معامله می شود. افزایش قیمت نقره موجب شده تا نسبت طلا به نقره به زیر 80 واحد کاهش یابد و در کمترین حد خود از مردادماه تا کنون معامله شود. به گفته برخی از تحلیلگران، نقره تازه شروع شده است، زیرا این فلز گرانبها شتاب قوی دارد.

از سوی دیگر، نقره بیش از حد گرم به نظر نمی رسد زیرا به تازگی وارد محدوده خرید بیش از حد در RSI روزانه شده است. در یادداشتی در روز جمعه، الکس کوپتسیکوویچ، تحلیلگر ارشد فارکس، گفت که هدف کوتاه مدت او برای نقره 33 دلار در هر اونس است. اما او افزود که این فلز گرانبها می تواند گامی قابل توجه به سمت بالاترین قیمت خود یعنی 50 دلار بردارد. روندهای بلندمدت نیز به نفع خریداران است. در دو سال گذشته، خریداران توانسته اند به سرعت قیمت ها را پس از سقوط به زیر میانگین متحرک 200 هفته ای افزایش دهند. امسال، قیمت با موفقیت از محدوده میانگین متحرک عبور کرد، اما ممکن است سخت ترین باشید.” بخش صعودی هنوز در پیش است.» او گفت: «نقره ممکن است آماده تکرار رشد شتابانی باشد که در سال های 2010-2011 نشان داد.

صنعت نفت آمریکا در آستانه یک موج بزرگ تثبیت است!

در مصاحبه اخیر با کیتکو نیوز، میشل اشنایدر، مدیر آموزش و تحقیقات بازرگانی در MarketGauge، گفت که ارزش نقره آن را از طلا جذاب تر می کند. وی افزود که نقره در شرایط تورم بالاتر عملکرد بهتری دارد. اگرچه شاخص اصلی قیمت مصرف کننده ماه آوریل، که قیمت های بی ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می کند، اولین کاهش خود را در شش ماه گذشته تجربه کرد، اما در 3.6 درصد ثابت ماند. در حالی که برخی از اقتصاددانان از کاهش فشار بر قیمت های مصرف کننده استقبال می کنند، اما همچنان شاهد تورم در مکان های اشتباه هستند. او توضیح داد که عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی فزاینده و فشار مجدد برای داخلی سازی تولید در ایالات متحده باعث افزایش قیمت ها و تضعیف دلار آمریکا می شود. “این حرکت در نقره به ما می گوید که شکاف هایی در اقتصاد وجود دارد، اما ما نمی دانیم که این شکاف ها چگونه ظاهر می شوند. آیا این منجر به بحران بدهی خواهد شد؟ آیا فدرال رزرو مجبور به کاهش نرخ خواهد شد؟ در هر صورت، ما باید.” انتظار افزایش تورم را داشته باشیم.» سطح 30 دلار یک نقطه مقاومت اصلی برای نقره است. اگر قرار باشد نقره در 29 باقی بماند و به بالای 30 برسد، دلیلی نمی بینم که نتوانیم به 35 و در نهایت به 40 برسیم.

کاهش قیمت شکر خام به پایین ترین سطح در 18 ماه گذشته!

جولیا خاندوشک، مدیرعامل کارگزاری اروپایی Mind Money، در اظهارنظری به کیتکو نیوز گفت که این حرکت در نقره را بازتابی از حرکت صعودی کلی در بازارهای کالا می‌داند. افزایش قیمت نقره همزمان با افزایش قیمت مس به بالاترین سطح تاریخ بیش از 5 دلار در هر پوند است. “امروزه همه فلزات از جمله نقره به یک دلیل ساده (احساس احتیاط در مورد رشد اقتصاد جهانی) در حال افزایش هستند. آنها ارزان هستند، زمانی که اقتصاد بهبود می یابد، افزایش می یابد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، خاطرنشان کرد که با ادامه افزایش قیمت پلاتین، این شکست می تواند به قیمت های بالاتر و پایدار منجر شود. “در نهایت، ما یک رالی در نوسان کامل داریم. نسبت طلا به نقره با میانگین بلندمدت خود فاصله چندانی ندارد، بنابراین استحکام در نقره می تواند به معنای استحکام کلی در فلزات گرانبها باشد.”

خطرات تورم پشت تنش های خاورمیانه / هشدار بانک جهانی نسبت به نرخ بهره!

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39380

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.