• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

نگاهی به عوامل موثر بر قیمت ریپل در سال 2023

  • کد خبر : 38945
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
نگاهی به عوامل موثر بر قیمت ریپل در سال 2023

اگر در سال های اخیر اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید، حتما با اخبار مربوط به دادگاه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مواجه شده اید. خود دادگاه به یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ریپل تبدیل شده است.

قبل از خرید ریپل، باید با این عوامل آشنا شوید. این آشنایی به شما کمک می کند تا Ripple را تجزیه و تحلیل کنید و روندهای آینده آن را پیش بینی کنید. لازم به ذکر است که اطلاعات ارائه شده در زیر به منزله توصیه ای برای خرید یا فروش ریپل نیست. هنگام سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال، انجام تحقیقات کافی و جامع ضروری است.

دو ریپل در اختلاف حقوقی با SEC برنده می شوند

تاریخچه شکایت ریپل قبل از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به سال 2017 باز می گردد، زمانی که این سازمان ریپل را به نقض قوانین مالی ایالات متحده متهم کرد. سال 2023 برای این شرکت بلاک چین از این نظر سال سرنوشت سازی بود. در اواسط ژوئن، قاضی دادگاه فدرال ایالات متحده آنالیسا تورس حکم خود را صادر کرد که XRP طی چند سال گذشته بدون مشکل فروخته شده است. این دادگاه اعلام کرد که این اقدام را نمی توان برای ارائه قراردادهای سرمایه گذاری به مشتریان ریپل در نظر گرفت.

تاثیر اعلام این خبر بر قیمت ریپل آنی بود. بنابراین همانطور که انتظار می رفت، این سکه رشد کمی را آغاز کرد و سپس یک دوره آماده سازی برای یک روند صعودی را آغاز کرد. قیمت ریپل با جهش تقریبا 80 درصدی از کانال 0.47 دلاری از اواسط آگوست به 0.81 دلار رسید.

دومین پیروزی ریپل در یک دعوای حقوقی قبل از SEC در اکتبر 2023 اتفاق افتاد. این سازمان قبلاً درخواست تجدید نظر خود را در مورد تصمیم ژوئن به دادگاه ارسال کرده بود. این درخواست در ماه اکتبر رد شد تا ریپل امید بیشتری به پیروزی نهایی در برابر SEC داشته باشد.

تجزیه و تحلیل ریپل نشان می دهد که قیمت این ارز دیجیتال قبل از اواسط اکتبر 2023 به 0.48 دلار کاهش یافته بود. اما با تایید رای دادگاه قبلی، این ارز دیجیتال دوباره روند صعودی خود را آغاز کرد و در 7 نوامبر توانست از مرز 0.715 دلار عبور کند.

لازم به توضیح است که مقامات ریپل یعنی براد گارلینگ هاوس (براد گارلینگ هاوس); مدیر عامل و کریس لارسن (کریس لارسن); مدیرعامل این شرکت نیز از اتهامات وارده در این مقطع تبرئه شد. با این حال، هنوز راه زیادی تا دادگاه ریپل و SEC وجود دارد. بنابراین باید منتظر تاثیر قیمت ریپل بر اخبار آتی این اختلاف باشیم.

جوایز جهانی ریپل در سال 2023

حس درونی

سال 2023 سال شناخت جهانی ریپل بود. این شرکت فعال در حوزه بلاک چین توانسته است در فهرست 100 شرکت برتر سال 2023 از نظر مجله معتبر People قرار گیرد. این رتبه بندی تلاش های ریپل برای ایجاد یک محیط کاری مثبت بر اساس حقوق بشر را ستود. علاوه بر این، مجله Fortune ریپل را به عنوان سیزدهمین شرکت برتر فناوری در جهان از نظر محیط کار رتبه بندی کرد. تنها 50 شرکت در این رتبه بندی حضور دارند.

موفقیت های جهانی ریپل به حقوق کارگر محدود نمی شد. این شرکت توانست جایزه PAY360 را در انگلستان دریافت کند. این جایزه شرکت های فعال در زمینه پرداخت دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهد و از آنها تقدیر می کند. این موفقیت موقعیت ریپل را به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه پرداخت ارزهای دیجیتال و خدمات مالی غیرمتمرکز تثبیت کرد.

این موفقیت ها بر روند قیمت ریپل در بلندمدت و کوتاه مدت تأثیر گذاشت. اما ریپل قطعا تحت تأثیر عوامل خارجی نیز قرار گرفت. بعداً نگاهی به آنها خواهیم داشت.

تأثیر بازار نسبتاً صعودی آلت کوین بر قیمت ریپل

در سه ماهه آخر سال 2023، شاهد شکل گیری یک بازار صعودی نسبی برای بسیاری از آلتکوین ها بودیم. صرف نظر از دلایل این مشکل، قیمت ریپل نیز از اواسط اکتبر رشد چشمگیری داشته است. همانطور که گفتیم، بخشی از این رشد را می توان به رد درخواست تجدید نظر دادگاه SEC نسبت داد. اما برخی از این موارد قطعاً تحت تأثیر روند عمومی آلتکوین قرار گرفته است. این روند تا اواسط آبان ادامه داشت و سپس به تدریج کاهش یافت.

تاثیر بیت کوین بر ریپل در سال 2023

قیمت بیت کوین یکی از عواملی است که بر قیمت تقریباً همه ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد. بنابراین، قبل از خرید ریپل، همیشه باید به آن نگاه کنید. نمودار قیمت این دو دارایی در سال 2023 الگوهای کوتاه مدت نسبتا مشابهی را نشان می دهد.

از سوی دیگر، تأثیر اخبار بر پذیرش ETF بیت کوین را نباید نادیده گرفت. اگرچه تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تایید ورود این دارایی به بازار سهام آمریکا در سال 2024 صادر شد، اما شایعات مربوط به پذیرش آن در پایان سال 2023 نیز می تواند بر قیمت ریپل تأثیر بگذارد. اگر به ارزش بازار ریپل در چند روز آخر سال 2023 نگاه کنید، می بینید که بازار در حال آماده شدن برای پمپ ریپل در سال 2024 (احتمالا پس از رای مثبت SEC) بود.

پتانسیل قیمت ریپل در سال 2024

از ابتدای سال 2024، تا زمان نگارش این مقاله در اوایل ماه می، شاهد فراز و نشیب های زیادی در قیمت XRP بوده ایم. کریپتوکارنسی امسال با روندی صعودی آغاز شد و در 12 مارس به 0.718 دلار رسید. اما پس از آن شاهد شکل گیری یک روند نزولی بوده ایم.

به گفته بسیاری از کارشناسان، قیمت ریپل در سال 2024 به سه عامل مهم بستگی دارد. اولی تصمیم نهایی دادگاه فدرال ایالات متحده در پرونده SEC، دوم وضعیت کلی بازار، به ویژه پس از نصف شدن بیت کوین، و سوم، پذیرش یا عدم پذیرش ETF Ethereum Spot در ماه آوریل و روانی آن است. تأثیر. اثرات

تحلیل ریپل و روندهای آن حاکی از نوسانات نسبتاً بالا و میان مدت است. توصیه می شود قبل از معامله یا خرید ریپل سیگنال مورد نظر را از حداقل دو اندیکاتور تحلیل تکنیکال به دست آورید. همچنین لازم است هنگام سرمایه گذاری در این توکن، تحلیل فاندامنتال انجام شود و اخبار بیشتری بررسی شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38945

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.