• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

اعطای زمین به بیش از 74000 خانوار مشمول قانون جمعیت جوانان

  • کد خبر : 40496
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
اعطای زمین به بیش از 74000 خانوار مشمول قانون جمعیت جوانان

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدامات ستاد جوانان وزارت راه و شهرسازی حاکی از بهره مندی بیش از 84 هزار مسکن است. قانون جوانان جمعیت. واگذاری زمین به بیش از 74000 خانوار مشمول قانون جوانان جمعیت، تدوین و تصویب اتاق مادر و فرزند، مساعدت در ساخت خوابگاه همسریابی با همکاری دانشگاه ها و هیئت مدیره حوزه، بررسی جوانان جمعیت، ایجاد 50 باب بند مادر و کودک در بزرگراه های 12 استان، استفاده از پوسترهای فرهنگی برای جوانان جامعه، خدمات مهندسی برای مشمولان قانون و تشریح حمایت از ازدواج و مادری کارگران جوان و فرزندان کارکنان وزارت راه و شهرسازی.

بر این اساس از بدو تأسیس ستاد جوانان جمعیت. وزارت راه و شهرسازی و انتصاب دبیر این ستاد به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با ترکیب معاونان رئیس جمهور و سازمان های تابعه تشکیل شد. پس از جلسه مذکور، 4 کارگروه تخصصی زمین و مسکن، خدمات عمومی، فرهنگی و اطلاع رسانی و قوانین و مقررات با هدف تسریع در تکمیل تکالیف راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره مندی بیش از 84 هزار خانوار با اجرای قانون جمعیت جوان

همچنین با توجه به تکلیف وزارتخانه در ماده 3 مبنی بر سبز شدن فرم ج برای خانواده های دارای 3 و 4 فرزند، با همکاری معاونت مسکن، روند ثبت نام مشمولان آغاز شد و بر اساس آخرین آمار 84 هزار و 280 نفر از مشمولان بهره مند شدند. از این سرویس

اعطای زمین به بیش از 74000 خانوار مشمول قانون جمعیت جوانان

بر اساس ماده 4 قانون جمعیت جوانان، مهمترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی در قانون جمعیت جوانان اعطای زمین به خانواده های دارای 3 و 4 فرزند است که در اولویت دبیرخانه قرار گرفت. با تشکیل کارگروه ستادی زمین و مسکن با مسئولیت دفتر اقتصاد مسکن و عضویت سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهر جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از 74 هزار نفر مشمول قانون شدند. قانون حداکثر یک میلیارد و 170 میلیون تومان زمین های خود را دریافت کرده اند.

تدوین و تصویب اتاق مادر و کودک.

بر اساس تبصره 1 ماده 22 قانون جمعیت جوانان یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی طراحی و تدوین آیین نامه اجرایی بخش مادر و کودک با همکاری وزارت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی است. آموزش و پرورش، وزارت کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بهزیستی. پروژه مقدماتی با ساعت ها کار کارشناسی زیر نظر این ستاد و معاونت معماری و شهرسازی ریاست جمهوری تهیه و تصویب شد. مرکز تحقیقات راه و شهرسازی

ساخت خانه های همسریابی با همکاری دانشگاه ها و هیئت مدیره حوزه

بر اساس تبصره 7 ماده 7 قانون جوانان، این برنامه شامل کمک به ساخت خوابگاه ازدواج با همکاری دانشگاه ها و هیئت مدیره حوزه بود. در این راستا، بر اساس قانون مذکور، 3 تفاهم نامه با وزارت علوم، وزارت بهداشت و هیئت مدیره حوزه علمیه منعقد شد و در نتیجه تفاهم نامه مذکور، ساخت 5900 اتاق خواب زناشویی آغاز شد. وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین هیئت مدیره حوزه علمیه عملیات آماده سازی و اجرایی 16708 واحد اتاق خواب را آغاز کرده است.

بررسی جمعیت جوانان

با تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در اعطای زمین های کلان به مشمولان ماده 4، بیش از 116 جشن جشن در قالب 3 کمپین “غربن تا غدیر”، “پیامبر مهربانی” و “پیامبر مهربانی” در سراسر کشور برگزار شد. «خانواده مهدوی».

آنها 50 اتاق مادر و کودک را در جاده های 12 ولایت نصب می کنند

با توجه به لزوم ایجاد فضای مناسب برای مادران و نوزادان، سازمان حمل و نقل و ترافیک جاده ای اقدام به راه اندازی اتاق های مادر و کودک در کنار نمازخانه های حاشیه جاده ها کرد و تاکنون عملیات اجرایی 50 اتاق در حاشیه جاده ها آغاز شده است. جاده های 12 استان

استفاده از تابلوهای فرهنگی در خصوص جوانان جمعیت.

وزارت راه و شهرسازی در راستای رسالت فرهنگی خود در ترویج مادری، در مقاطع مختلف و بعضا پس از تایید جوانان، 170 پوستر تبلیغاتی را در جاده های فرودگاه ها، پایانه های مسافربری و ادارات کل چاپ و نصب کرده است. قانون جمعیت.

خدمات مهندسی به موضوعات حقوقی.

بر اساس ماده 5 قانون جمعیت جوانان، در خصوص تخفیف 50 و 70 درصدی خدمات مهندسی برای خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر، دستورالعمل های لازم به سازمان های نظام مهندسی استان ها ابلاغ شده است. ذینفعان می توانند با مراجعه به سازمان های نظام مهندسی از این بند قانونی استفاده کنند. همچنین با توجه به ضرورت ساماندهی و تسهیل خدمات این ماده، اجرای سامانه غیرحضوری در سال 1403 برنامه ریزی شده است.

حمایت از ازدواج و مادر شدن کارگران جوان و فرزندان کارمندان وزارت راه.

از جمله حمایت های این وزارتخانه می توان به هدیه 10 میلیون تومانی به کارکنان دارای فرزند، هدیه عروسی به کارمندان متاهل و هدیه عروسی به فرزندان کارکنان برای اولین بار برای کمک به ترویج مادری و ازدواج اشاره کرد.

لازم به ذکر است رتبه اول بین تمامی دستگاه های اجرایی در اجرای قانون جوانان و اهدای نشان ملی (آخرین تجلیل از رئیس جمهور شهید) نیز در این ستاد انجام شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40496

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.