• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
0

کاهش یک پله ای قیمت دلار در بورس تهران! / بورس تهران هشتمین بورس خاورمیانه شد!

  • کد خبر : 38485
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کاهش یک پله ای قیمت دلار در بورس تهران!  / بورس تهران هشتمین بورس خاورمیانه شد!

اکو ایران: بورس اوراق بهادار تهران که در سال گذشته هفتمین بازار سهام خاورمیانه بود. امسال با صعود قابل توجه دومین بازار سهام امارات متحده عربی، یک پله سقوط کرد و هشتمین بازار بورس بزرگ خاورمیانه شد.

اخبار اقتصادی، بورس اوراق بهادار تهران به عنوان بزرگترین بازار سهام کشور دارای ارزش بازاری معادل ارزش کل شرکت های پذیرفته شده در این بازار است. ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران در سال گذشته نوسانات زیادی داشته است، اما در اردیبهشت ماه امسال تعادلی نزدیک به تراز اردیبهشت 1402 داشته است. در همین حال، در این مدت ارزش دلار بازار آزاد رشد داشته است که کاهش یافته است. ارزش دلار نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل برای بازار سهام.

ارزش دلاری بورس تهران با توجه به نرخ دلار 65 هزار تومانی در حال حاضر حدود 122 میلیارد دلار است و اگر نرخ دلار بازار آزاد را 60 هزار تومان فرض کنیم به ارزش دلاری تهران می رسیم. بورس 133 میلیارد دلار. در اردیبهشت ماه سال گذشته ارزش دلاری بازارهای سهام خاورمیانه به حدی بود که بورس تهران با 145 میلیارد دلار هفتمین بورس بزرگ خاورمیانه بود. در اردیبهشت ماه سال جاری با کاهش ارزش دلاری بورس تهران و افزایش چشمگیر ارزش دلاری بازار مالی دبی که دومین بازار بورس امارات متحده عربی است؛ بورس تهران به رتبه هشتم فهرست بزرگترین بازارهای سهام خاورمیانه سقوط کرد.

مسیر توسعه نامشخص ایران

ارزش تجارت عربستان به 3 تریلیون دلار رسید!

تدول عربستان که در سال های اخیر به بزرگترین بازار سهام منطقه تبدیل شده است. با رشد تقریباً 12 درصدی ارزش دلاری خود نسبت به اردیبهشت 1402 به ارزش دلاری 2.980 میلیارد دلار رسیده است. ارزش دلاری بورس ابوظبی نیز در این مدت 9 درصد افزایش یافت و به 806 میلیارد دلار رسید.

بورس تل آویو در سال گذشته با افزایش ارزش بازار همراه بوده و به ارزش 475 میلیارد دلار رسیده است. دومین بورس بزرگ امارات با افزایش 95 درصدی ارزش دلاری خود به ارزش 187 میلیارد دلار رسید.
در حال حاضر بورس تهران هشتمین بازار سهام بزرگ خاورمیانه و بالاتر از بورس کازابلانکا و مصر است.

هراس اقتصادی ایران

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38485

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.