• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0

کاهش اضطراب بازارهای جهانی در مورد نتایج دور اول انتخابات فرانسه: سهام اروپا و یورو افزایش یافت

  • کد خبر : 41094
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
کاهش اضطراب بازارهای جهانی در مورد نتایج دور اول انتخابات فرانسه: سهام اروپا و یورو افزایش یافت

اکوایران: پیروزی حزب راست افراطی “مجمع ملی” فرانسه با اختلاف کمتری نسبت به انتظارات قبلی از “ائتلاف میانه رو” باعث شد سهام و یورو در روز دوشنبه افزایش یابد.

اخبار اقتصادی، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه مارین لوپن از حزب راست افراطی فرانسه برای کسب حداکثر تعداد کرسی ها در پارلمان فرانسه تلاش خواهد کرد، منجر به رشد یورو و معاملات آتی شاخص سهام شد، زیرا سرمایه گذاران نگران این بودند که دومین اقتصاد بزرگ اروپا کند شود. به سمت تغییر سیاست ریشه ای حرکت می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از آن که دور اول رای گیری در انتخابات پارلمانی فرانسه نشان داد که حزب مجلس ملی مارین لوپن با یک اختلاف کمتر از آنچه برخی نظرسنجی ها نشان داده بودند، از اتحادیه میانه رو امانوئل ماکرون برتری داشت، معاملات آتی اوراق قرضه دولتی فرانسه روز دوشنبه بالاتر رفت. CAC رشد کرد. 40 شاخص آتی افزایش یافت. این در حالی است که عملکرد قوی‌تر حزب خانم لوپن می‌تواند شانس یک سیاست مالی انبساطی در فرانسه را افزایش دهد. کشوری که کسری بودجه آن در حال حاضر بیشتر از آن چیزی است که قوانین اتحادیه اروپا اجازه می دهد.

Stoxx 600 اروپا امروز 1 درصد رشد کرد و سهام بانکی پیشتاز بود. Societe Generale حدود 7.5 درصد جهش کرد، در حالی که Curdi Agricole حدود 5.1 درصد افزایش یافت. معاملات آتی سهام آمریکا نیز افزایش یافت که بازتاب گشایش مثبت در وال استریت بود.

پس از نتایج انتخابات فرانسه، یورو به قوی‌ترین سطح خود از اواسط ژوئن رسید و اختلاف بین بازده اوراق قرضه 10 ساله فرانسه و اوراق قرضه آلمانی مشابه به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید که نشان‌دهنده کاهش درک ریسک است.

به گفته یکی از استراتژیست‌های بازار، سرمایه‌گذاران از این که راست افراطی به اوج‌ای که از آن می‌ترسیدند نرسیده‌اند، احساس آرامش می‌کنند.

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه 7 جولای (یکشنبه 17 جولای) برگزار می شود. جهان سیاسی فرانسه اکنون دوره مذاکره را آغاز کرده است. در حوزه‌هایی که سه نفر برای دور دوم راه یافتند، نامزد سوم می‌تواند از شرکت در انتخابات انصراف دهد تا احتمال شکست یک حزب اصلی دیگر از راست افراطی افزایش یابد.

به گفته یک استراتژیست بازار، با توجه به اینکه هنوز نتایج دور دوم انتخابات مشخص نیست، سرمایه گذاران عجله ای برای خرید اسامی فرانسوی ندارند. با این حال، احتمال وقوع یک رویداد پیش بینی نشده با کاهش احتمال سناریوی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا کنار گذاشته می شود. نتایج انتخابات بهتر از ترس از آزاد بودن چپ یا راست افراطی در اجرای سیاست های افراطی است. بنابراین، واکنش فوری بازار رهایی از نگرانی‌ها بود.

سهام آسیایی نیز امروز با افزایش شاخص کره جنوبی همراه با شاخص Topix ژاپن افزایش یافت. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله چین در بحبوحه نگرانی ها در مورد اقتصاد داخلی این کشور کاهش یافت.

اگرچه بانک های مرکزی اروپا سیاست انبساطی کاهش نرخ بهره را در پیش گرفته اند، پس از آن که داده های روز دوشنبه نشان داد اعتماد تولیدکنندگان بزرگ ژاپنی افزایش یافت، چشم انداز افزایش نرخ بهره در اواخر این ماه تقویت شد. بازده اوراق 10 ساله این کشور با یک واحد افزایش به 1.06 درصد رسید.

از هر سه اقتصاددان مورد نظر بلومبرگ، یک نفر افزایش نرخ بهره را در نشست بعدی بانک مرکزی ژاپن پیش بینی کرد. ین ژاپن هفته گذشته به پایین ترین سطح خود از سال 1986 سقوط کرد و برخی از تحلیلگران را بر آن داشت تا خطر افزایش نرخ بهره را در این کشور افزایش دهند، زیرا رئیس بانک مرکزی ژاپن قول داد تأثیر ین بر کاهش تورم را از نزدیک زیر نظر بگیرد.

در ایالات متحده، مجموعه ای از داده ها نشان داد که بزرگترین اقتصاد جهان بدون آسیب ماندگار به مصرف کنندگان در حال خنک شدن است. اعتماد مصرف کننده ایالات متحده کمتر از حد انتظار قبلی کاهش یافت زیرا انتظار می رود فشارهای تورمی کاهش یابد و شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو کندترین رشد خود را در شش ماه گذشته ثبت کرد. اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت.

به گفته یک استراتژیست ارزی، در ابتدای نیمه دوم سال ابهامات انتخاباتی زیادی وجود دارد و در این شرایط دلار بهترین پوشش خواهد بود.

در کالاها، با ارزیابی معامله گران چشم انداز اقتصادی چین و ریسک های ژئوپلیتیکی در اروپا و خاورمیانه، نفت افزایش یافت. اما طلا تغییر چندانی نکرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41094

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.