• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

چندین خودرو که فاکتور نشده اند در 2 هفته گذشته افزایش قیمت داشته اند

  • کد خبر : 32176
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
چندین خودرو که فاکتور نشده اند در 2 هفته گذشته افزایش قیمت داشته اند

سعید موتمانی در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو کشور. و افزایش قیمت انواع مدل های خودرو در این بازار بیان کرد: بازار در 10 روز اخیر یا به طور دقیق تر دو هفته اخیر از ثبات و آرامش نسبی برخوردار بوده است. تنها قیمت تعدادی از خودروها از جمله محصولات خانواده پژو و خط مونتاژ و خودروهای هایما که توسط شرکت فاکتور به فروش نمی رسند، در بازار با نوسان و افزایش قیمت مواجه شده اند.

و افزود: به عبارت دقیق تر می توان گفت که در محصولات خانواده پژو مانند پژو TU5 و پژو پارس سده و در مونتاژ هایما S7 در دو هفته اخیر افزایش قیمت داشته است. چون این خودروها فاکتور ندارند. در سایر محصولات ایران خودرو و تمامی محصولات گروه سایپا و حتی خودروهای مونتاژی خودروسازان خصوصی، در دو هفته اخیر تفاوت قیمتی مشاهده نشده و قیمت ها تقریبا ثابت بوده و ثبات قیمتی خود را حفظ کرده اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران خاطرنشان کرد: اگر همان تعداد خودرو طبق برنامه ای که وزارت حراست در ابتدای سال وعده واردات داده بود وارد می شد، تفاوت قیمت بین کارخانه و … بازار کاهش می یافت تا اردیبهشت ماه قیمت ها بالا می رفت اما تا مرداد ماه قیمت ها کاهش پیدا می کرد و هر ساعت قیمت ها پایین می آمد اما بعد از آن اکثر محصولات با محدودیت عرضه به بازار مواجه شدند. بنابراین روند نزولی کند شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32176

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.