• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

چرا این سگ وحشی مدفوع می خورد؟ + عکس

  • کد خبر : 21208
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
چرا این سگ وحشی مدفوع می خورد؟  + عکس

علم رفتار حیوانات برای انسان تازگی ندارد. با این حال، بسیاری از جنبه های رفتار حیوانات هنوز ما را شگفت زده می کند. کوپروفاژی یکی از این جنبه هاست.

کوپروفاژی نامی فانتزی برای خوردن مدفوع است. کوپروفاژی یک پدیده طبیعی است که در قلمرو حیوانات رخ می دهد. حیواناتی مانند خرگوش، سوسک سرگین و سگ در حال انجام این عمل پوچ و نفرت انگیز مشاهده شده است.

در حین سافاری در پارک ملی کروگر، محمد کاترادا، راهنمای سافاری، از نزدیک شاهد این پدیده بود.

او می گوید: من و مهمانانم وقتی متوجه شدیم گله ای از سگ های وحشی در مسیر اصلی در حال حرکت بودند، شوکه شدیم.

سگ ها پس از مدت زیادی دنبال آنها بازیگوش شدند و شروع به دویدن با هم و دویدن بین ماشین ها کردند. آن موقع بود که متوجه این رفتار عجیب و غریب به نام کوپروفاژی شدم. یکی از سگ ها به طور تصادفی با انبوهی نسبتاً تازه از سرگین فیل برخورد کرد و به شدت شروع به بو کردن کرد.

سگ های وحشی موجوداتی اجتماعی هستند و در دسته های 30 نفره حرکت می کنند. سگهای وحشی آنها با هم به عنوان یک گروه خانوادگی شکار، بازی و گشت زنی می کنند.

سگ وحشی کپه سرگین جاده را گاز گرفت و اول آن را تف کرد. بعد یه تیکه دیگه گاز گرفت ولی این بار به جای دور ریختن سرگین اون رو خورد!

سوال بزرگ این است: چرا سگ وحشی مدفوع می خورد؟ اگر گزینه های غذایی زیادی در منو وجود داشته باشد چه؟ برای انسان ها، این ممکن است منزجر کننده به نظر برسد. با این حال، حیوانات برای به دست آوردن مواد مغذی فاقد بدنشان به این پدیده تکیه می کنند. این غیرمعمول نیست که حیوان مدفوع خود را برای جذب مجدد مواد مغذی که دفعه اول جذب نکرده است مصرف کند. در موارد دیگر، حیواناتی وجود دارند که مدفوع حیوانات دیگر را برای به دست آوردن مواد مغذی که ممکن است در رژیم غذایی آنها موجود نباشد، مصرف می کنند.

دلیل دیگری که سگ های وحشی این کار را انجام می دهند این است که به جای مدفوع، حشرات موجود در مدفوع خود را می خورند. سوسک های سرگین تخم های خود را در مدفوع فیل ها می گذارند و تعداد زیادی از این حشرات اغلب در مدفوع آنها یافت می شود. شاید سگ کنجکاو یک میان وعده کوچک را در انبوه مدفوع پیدا کرده است.

سگ وحشی

سگ وحشی

منبع: faradid

منبع: رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=21208

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.