به گزارش اخبار اقتصادی، امروز شاخص کل با 4400 واحد مثبت به پایان رسید و نشان داد تمایلی برای پیشروی به سمت ارقام بالاتر ندارد. دلار در بازار آزاد به بالاترین رقم 52 هزار تومان نزدیک شد و حوالی ظهر قیمت ارز در بازار تهران روی 31 میلیون و 700 هزار تومان ایستاد.

وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که بر اساس برخی گزارش‌ها دور جدید مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در ماه جاری در عمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: اطلاعی از تاریخ تعیین شده برای این مذاکرات وجود ندارد. . مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایران و من آمریکا را در عمان ندارم.

محمدرضا پورابحیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی، ریشه افزایش قیمت فولاد را بورس نیست، بلکه اقتصاد کشور عنوان کرده است.

اما با توجه به خروج شدید پول واقعی از بازار سرمایه به دلیل جنگ حماس و اسرائیل، مسئولان بازار سرمایه صبح امروز نشست ویژه ای را در محل شرکت بورس برای حمایت از بازار با حضور حقوقدانان و فعالان بازار برگزار کردند. . ، و در گام اول اطلاعیه ای را برای فعالان بازار صادر کرد. امروزه در تمامی نمادهای معاملاتی مشمول مدیریت بازار، هنگام ورود به سفارش فروش و انجام معامله در سمت فروش، ملزم به انجام تعهدات مدیریت بازار نیستند. .

مجید عشقی در خصوص کاهش دامنه نوسانات به دلیل اتفاقات اخیر اظهار داشت که فعلاً بحثی مطرح نیست و ترجیح داده می شود تا حد امکان به زیرساخت های بازار دست نزنید. قطعا با توجه به جذابیت های موجود، بازار توسط اشخاص حقوقی و حقیقی متعادل می شود. اگر شرایط ادامه پیدا کند، تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی بر لزوم اتخاذ تدابیری در خصوص مصرف سوخت تاکید کرد و گفت: هم اکنون روزانه 137 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود. قالیباف: در این نمودار پیش بینی کرده بودیم که تولید بنزین به 129 میلیون لیتر در روز برسد، اما در حال حاضر مصرف روزانه ما 137 میلیون لیتر در روز است. یعنی طبق این جدول تولید بنزین کمتر از مصرف روزانه است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی ریزش بیش از 51 هزار واحدی از نظر فنی سطوح حمایتی را که تکنسین ها برای حفظ آن انتظار داشتند شکست و بازار به روند منفی خود ادامه داد. شمعی قوی و قوی که با برداشت بیش از 1440 میلیارد تومان پول واقعی کار خود را به پایان رساند.

اما با توجه به جنگ ایجاد شده در خاورمیانه، تمایل سرمایه گذاران به دارایی های با ریسک کمتر افزایش یافته است و بازارهای جهانی با استقبال خریداران برای خرید نفت و اونس مواجه شده اند و بازار کالاها امروز صبح روند مثبتی داشته است.

توقف روند منفی شاخص امروز و با این شرایط می تواند برای اهالی بازار امیدوار کننده باشد، اما خروج پول واقعی از بازار که در روز گذشته رخ داد، زمانی قابل تامل است که این ارقام و ارقامی که قبلاً از بازار خارج شده اند. بازار دوباره بازار به بازار سرمایه کشور باز خواهد گشت.