• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
3

پیش بینی بورس فردا 21 اردیبهشت 1403 / واگذاری ایران خودرو و همکاری سایپا با کره شمالی

  • کد خبر : 38560
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
پیش بینی بورس فردا 21 اردیبهشت 1403 / واگذاری ایران خودرو و همکاری سایپا با کره شمالی

اکوایران: بورس تهران مانند روز گذشته نیمه اول مثبتی را پشت سر گذاشت اما نیمه دوم نقشه بازار با عرضه نمادهای مختلف قرمز شد.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش بازار همچنان کمتر از 8 هزار همتی است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان با 20 هزار و 145 واحد افت نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 284 هزار و 833 واحد رسید.

در بازار کنونی نمادهای گروه خودرویی متحمل رنج های مثبت شدند به طوری که انتظار می رفت خساپا و خودرو تا صف خرید پیشروی کنند اما این مشکل دیری نپایید و بازار اجازه رشد بیشتر به آن ها را نداد. ارائه این دو نماد

خبر جالب گروه خودرو علاوه بر رنج مثبت ایجاد شده در این گروه، مربوط به بازدید وزیر اقتصاد کره شمالی از نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران بود. به گزارش سایپان نیوز، یون جونگو در بازدید از غرفه سایپا در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت: گروه خودروسازی سایپا در تولید خودروهای تجاری و سواری عملکرد بسیار خوب و فعالی داشته است و مایلیم با این شرکت خودروسازی همکاری کنیم. . !

علی آبادی وزیر حراست نیز در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو گفت که می خواهیم به سمت واگذاری حداکثری امور اجرایی برویم تا بتوانیم سیاست گذار باشیم. منتها ما باید این کار را به گونه ای انجام دهیم که به نفع مردم باشد، نمی توان از منفعت مردم غافل شد و بخشی از ثروت ملی را در اختیار فردی قرار داد که صلاحیت آن را ندارد.

ایلانا به قول علی آبادی نوشته است که سیاست وزارتخانه واگذاری سهام ایران خودرو است و این کار در حال انجام است.

اما دنیای اقتصاد از صنعت خودرو به گونه ای نوشته است که هنوز خبر مهمی که فعالان بازار سرمایه انتظار دارند به بازار ابلاغ نشده است. روزنامه دنیای اختاز در گزارشی به وضعیت صنعت خودرو پرداخته است که یکی از مهم ترین اخبار مربوط به صنعت خودرو است که با توجه به مشکل زیان انباشته زیادی که صنعت خودرو دارد وعده هایی در خصوص افزایش سرمایه به خود دیده است. به دلیل تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش احتمالی نرخ محصولات We were. اما هیچ دستورالعمل جدیدی در این زمینه اعلام نشده است و همه منتظرند ببینند آیا این صنعت ضرر خواهد کرد یا خیر.

اما دلار در بازار آزاد همچنان به روند منفی خود ادامه می دهد و در هفته های اخیر از محدوده 67 هزار تومان به ارقام 60 هزار تومان نزدیک شده است.

رضا طاهری رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو 2024 در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 گفت: فولاد خوزستان به عنوان اولین تولیدکننده فولاد خام در کشور است. ، چندین پروژه را آغاز کرده است.

یکی از اعضای هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان ضمن برشمردن برنامه های گسترده این شرکت برای توسعه بازار آهن گفت: این شرکت علاوه بر تامین نیازهای ملی، فروش به سایر کارخانه ها را نیز در نظر دارد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در پایان جلسه امروز بازار، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران مسیری کاملاً منفی را در پیش گرفت، به طوری که شاخص کل دوباره در حال کاهش است و خریداران بازار به فکر عقب نشینی هستند.

اهالی بازار سرمایه همچنان از دولت گلایه دارند و بازار را به گرفتن اوراق قرضه دولتی می خواهند. این مشکل مدت هاست گریبان بازار سرمایه را گرفته است.

از نقطه نظر فنی، واگرایی ایجاد شده در بازار می تواند بازار را از خریدهای جدید منصرف کند مگر اینکه اخبار خوبی به بازار ابلاغ شود یا این واگرایی کاهش یابد.

روند شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38560

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.