• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

بازار سهام 3 روز سقوط کرد.

  • کد خبر : 37541
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
بازار سهام 3 روز سقوط کرد.

اکو ایران: برای سومین روز متوالی اکثر نمادهای بورسی با افت قیمت مواجه شدند.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 24 فروردین 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 5 هزار و 642 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 250 هزار و 906 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز 128 واحد کاهش یافت و در عدد 759 هزار و 696 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با 54 واحد کاهش به رقم 25 هزار و 579 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 207 واحد کاهش به 139 هزار و 437 واحد رسید.

ادامه خروج پول واقعی از بورس

روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی تغییر مالکیت قانونی به پول واقعی در بازار منفی شد و 284 میلیارد تومبی پول واقعی از بورس خارج شد.

نماد خساپا امروز بیشترین خروج پول واقعی را داشت که ارزش آن 31 میلیارد تومان بود. پس از خساپا نمادهای خودرو، خگستر، کرومیت و شستا بیشترین میزان خروج نقدی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین ورود واقعی پول از نمادهای فاذر، چکاپه، ستران، سامانه و فسبزوار بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فملی، فولاد و نوری نمادهای سبز بازار سهام بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای شستا، حکمتی و سادشت نیز نمادهای قرمز رنگی بودند که بر شاخص اثر منفی گذاشتند.

در بازار فرابورس نمادهای تجلی، سپهر و آرین بیشترین اثر کاهشی و نمادهای فاذر، سپیدار و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بازار فعلی، نماد ذوب بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خودرو و فملی قرار گرفتند. آردینه، خاور و فنر بیشترین معاملات فرابورس را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 21843 میلیارد تومب رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم به 15 میلیارد و 298 میلیون تومان رسید که 70 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 20 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 4.96 میلیارد تومان رسید.

030115

پرمعامله ترین سهام

در معاملات امروز نماد ذوب بالاترین ارزش معاملاتی است. بورس اوراق بهادار که 86 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از ذوب، فاذر بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و خودرو با بالاترین ارزش معاملاتی در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از آن، دو نماد تاسیکو و تفارس با بیشترین ارزش معاملات در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام ذوب با یک میلیارد و 622 میلیون و 283 هزار و 964 سهم در رتبه نخست قرار دارد. شستا از نظر حجم معاملات در رتبه دوم بازار قرار گرفت و جایگاه سوم نیز در اختیار خودرو قرار گرفت. دو نماد خساپا و وبملت نیز با بیشترین حجم معاملات بازار در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 56 نماد با صف خرید و 36 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 60 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 122 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با 47 درصد کاهش به 94 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

030115

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37541

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.