• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

پیش بینی بورس فردا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هیجان خرید در بورس کاهش می یابد.

  • کد خبر : 38312
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
پیش بینی بورس فردا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هیجان خرید در بورس کاهش می یابد.

اکو ایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد، بنابراین سناریوی صرفه جویی سودی که در روزهای اخیر از سوی فعالان بازار سرمایه پس از رشد بیش از 4 درصدی مطرح شده بود، اجرایی شد.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش معاملات بورس تهران به 1900 میلیارد تومان رسید، موضوعی که در روزهای اخیر به آن اشاره کرده ایم و بازار معتقد است با این ارزش معاملاتی پایین، رشد شارپی وجود ندارد و بازار برای هر قدم به جلو نیاز به استراحت دارد.

اما با افت شاخص امروز، ارزش بازار کانال باز هم 8 هزار همتی را از دست داد و نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

گروه خودرو پس از مدت ها بار دیگر از نظر ارزش تجاری در صدر گروه های بازار سرمایه ایستاده و امروز ارزشی بالغ بر 670 میلیارد تومان را به دست آورده است که شاید نشانه ای برای روزهای آینده بازار سرمایه باشد.

رتبه دوم را گروه فلزات اساسی با 345 میلیارد تومان و تقریبا نیمی از ارزش تجاری گروه خودرو به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از محورهای توجه اهالی بازار سرمایه، سرمایه گذاری ها با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومان بود.

اما در بازارهای جهانی، قیمت طلا با سرعتی بیشتر از نرخ رشد، مسیر کاهش و اصلاح را طی کرده و با کاهش نگرانی‌ها از درگیری‌ها در خاورمیانه، این بازار آرام شده و تمایل سرمایه‌گذاران را به دنبال داشته است. خرید طلا به عنوان پناهگاه امن در برابر ضرر سرمایه.

همچنین صندوق های طلا در بورس تهران امروز با چهره ای منفی و قرمز شروع به کار کردند و بازار این گروه با افزایش عرضه همراه شد.

در بازار داخلی قیمت دلار نیمایی که در روزهای اخیر روند صعودی بسیار کندتری را دنبال کرده بود به 41 هزار تومان رسید. قیمت این سکه در ابتدای سال جاری کمی بیش از 40 هزار تومان بود. ، و هم اکنون قیمتی بالاتر از 41 هزار تومان دارد.

خبر جالب امروز مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: قسمت املاک سکوهای دیوار و سیپور مسدود می شود. گفته می شود بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، برای انتشار آگهی در بسترهای اینترنتی، مالک و کدپستی باید احراز هویت شوند و اگر این پلتفرم ها تا هفته آینده این قسمت از وب سرویس را وارد نکنند، املاک و مستغلات آنها. بخش با مجوز شورای امنیت مسدود و دستگاه های امنیتی نصب می شود.

اما گروسی نیز به زودی به ایران سفر خواهد کرد. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی سطح دسترسی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. این موضوع بر گمانه زنی ها در مورد برنامه هسته ای تهران افزوده است. موارد زیادی وجود دارد که باید روشن شود و به همین دلیل قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود گفت: پیش بینی می شود عرضه ارز داشته باشیم و آثار هیجانات ناشی از رویدادهای موقتی بازار به تدریج کاهش یابد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد و تکنسین های بازار روی مقاومت سقف کانال صعودی حساب باز کردند.

به گفته اهالی بازار، برای اینکه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پایدار باشد، برای اینکه شاخص کل بتواند بر این مقاومت غلبه کند، باید با ارزش معاملاتی بالایی همراه باشد تا بتواند به تاریخی خود برسد. محدودیت 2.5 میلیون واحد در سال گذشته.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ساعت 1402 و در اواسط اردیبهشت ماه به رقم بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38312

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.