به گزارش اخبار اقتصادی امروز یک نماد است ماشین او بعد از بازار تعطیل شد تا مهم ترین جلسه اش را جشن بگیرد. مجمعی که قرار است ماندگاری یا خروجی این نماد قدیمی بازار را مشخص کند که نقش پیشرو نیز دارد. مجمع عمومی این شرکت روز شنبه 7 مردادماه برگزار می شود و سهامداران در مورد شمول مفاد ماده 141 قانون تجارت بحث و تبادل نظر خواهند کرد. البته خودروهای ایرانی چند روزی است که از سازماندهی خارج شده اند. تبادل آنها درخواست کردند تا زمان مشخص شدن هدف از این انتشار در بازار فعال بمانند و از بسته شدن نماد خودداری کنند. در آخرین دقایق مذاکره، ایران خودرو به دلیل افزایش تقاضا در جلسه حضور یافت. و همچنان بحث افزایش سرمایه این نماد از بورس یکی از شایعات داغ بازار است.

اما خبر دیگر از بازار امروز توسط وزیر اقتصاد مطرح شد و عنوان کرد که پس از یک سال با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان حسابرسی، برای اولین بار دستورالعمل «ارزش‌گذاری» ابلاغ شد. دارایی های نامشهود» تهیه و ابلاغ شد. تبدیل دانش به ارزش اقتصادی – به ویژه برای شرکت های دانش بنیان – تاکنون امکان پذیر نبود و ضرر و زیان شرکت ها و اعتبار کم آنها در بانک ها و بورس ها را به همراه داشت.

و در مورد نماد شرکت الهاوی نیز بر اساس بند 7 ماده 13، 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار را تکرار می کند. سپاه کادت نظامی گزارش ایران؛ با توجه به لزوم بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حداکثر تا 15 شهریور ماه متوقف می شود. این در حالی است که از روز گذشته زمزمه هایی در بازار مبنی بر توقف کامل این نماد و تعدیل تعداد کارکنان به 500 نفر به گوش می رسد. اما این مشکل در سیستم اطلاع رسانی کدال مطرح نشده است.

ولی مبادله کالا همچنین از پذیرش محصولات بهمن دیزل و عرضه 50 درصدی تولید یا 212 دستگاه از محصولات این شرکت (کامیون 12 تنی اجباری) در بورس ایران خبر داد. دفعات عرضه این محصول حداقل یک بار در ماه برقرار می شود.

فژان نماد نیز از پیشنهاد افزایش سرمایه از 7.5 میلیارد تومان به 11.0 میلیارد تومان از سوی سهامداران خبر داده است.

بررسی فنی شاخص کل سهام تهران

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز با نتیجه منفی به پایان رسید و در ادامه روندهای اخیر، بازار شاهد کاهش ارزش معاملاتی بود و ارزش بازار نیز به 6000 لاشه همتی کاهش یافت. حوالی 5 تیرماه بود که شاخص به محدوده 1.95 میلیون واحد نزدیک شد و این محدوده پایین ترین سطح شاخص در افت های اخیر محسوب می شد. این در حالی است که این شاخص برای مردم بازار سرمایه مطلوب نبوده است. اما همچنان باید توجه داشت که شاخص در محدوده حمایتی مشخص شده (در نمودار) قرار دارد و قطعا افرادی که با قیمت های بالاتر سود خود را پس انداز کرده اند همچنان منتظر پایان انتظار برای ورود هستند.

بازار در انتظار مصوبه جدید دولت برای تعرفه گاز و سوخت صنعتی است و از سوی دیگر اخبار تالار خودروی ایران چشم ها را معطوف وضعیت آینده بازار نفت کرده است. شایعه بسته شدن نماد داهاوی ممکن است شوک دیگری باشد که بازار روی آن سرمایه گذاری کرده است. بازاری که دیگر عمری برایش باقی نمانده، ضربه هایی می خورد که نمی تواند در برابر آن مقاومت کند.