• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

پیش بینی بازار سهام برای فردا 8 بهمن 1402 / ارزش بورس امسال کاهش می یابد

  • کد خبر : 35529
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
پیش بینی بازار سهام برای فردا 8 بهمن 1402 / ارزش بورس امسال کاهش می یابد

اکوایران: ارزش بازار بورس تهران در 14 فروردین 1402، 7 میلیون و 395 هزار میلیارد تومان بود و این رقم در پایان هفته گذشته (5 بهمن) به 7 میلیون و 263 هزار یک میلیارد تومان رسید.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات چهارشنبه هفته گذشته ارزش بازار بورس تهران به 7263 همات رسید که از اولین روز سال جاری افت 1.8 درصدی داشته است. البته نباید فراموش کرد که در این مدت شرکت‌های جدیدی به بازار بورس تهران معرفی شدند و تا هفته گذشته بیش از 15 شرکت روز عرضه اولیه خود را در بورس تهران جشن گرفتند.

این بازدهی منفی یک ساله ارزش بازار بورس تهران همراه با عدم پاسخگویی مسئولان به وضعیت بازار و دستورالعمل های عجیب، بازاریان را که نمی توانند به فعالیت در بازار ادامه دهند، ناامید کرده است!

روز چهارشنبه تنها نماد خبری بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران داشت که با عرضه قوی کارشناسان حقوقی همراه بود که به هر تقاضایی که در صف خرید ایجاد می شد پاسخ مثبت دادند و همه اینها را عرضه کردند. سمبل.

چند روزی است که ایران خودرو به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بازار سرمایه متوقف شده است و عدم حضور این نماد در بازار نشان داد که او همچنان پیشتاز سنتی بازار است و در نبود او بازار بی چهره و بی ارزش است. البته در اطلاعیه جدید منتشر شده از سوی بورس تهران به همراه نماد خساپا از تابلوی اصلی بورس به تابلوی فرعی بازار دوم تنزل پیدا کردند که البته برای دولت امتیاز منفی است. که وی اعلام کرد که بازار سهام اولویت اول است.

در ادامه روز چهارشنبه و در غیاب ایران، بیشترین ارزش معاملات در گروه های بازار سرمایه به گروه بانکی خودرو اختصاص یافت که با ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

اما حسین تقدی، معاون اقتصادی ایران خودرو، سودآوری و خروج از شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت را یکی از مهم ترین راهکارهای گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد و گفت: برای این منظور، تولید محصولات جدید با ترکیب بهینه و مدیریت هزینه در قطعات، مواد اولیه و قطعات یدکی، متقاعد ساختن نهادهای تصمیم گیر برای قیمت گذاری عادلانه و تنظیم قیمت بازار و همچنین استفاده از تمامی توانمندی های موجود در اختیار خودروساز. نهادهای تصمیم گیری از جمله بورس کالا در دستور کار قرار دارند.

به نظر می رسد این زمزمه حضور مجدد خودروهای ایرانی در بورس کالای ایران است!

هفته گذشته فرآیند عرضه اولیه 12 درصد از سهام نشاسته و گلوکز آردین با قیمت ارزش گذاری 5895 تومان به روش ترکیبی در بورس و در مرحله اول 4 درصد از هر اقدام انجام شد. با قیمت 6567 تومان به صندوق های سرمایه گذاری. همچنین در مرحله دوم 8 درصد دیگر به 1138.67 سهامدار حقیقی و 1850 سهامدار حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق گرفت.

آیین نامه جدید واردات خودرو به پیشنهاد وزارت صنعت و به استناد ماده 138 قانون، ماده 4 قانون سازمان صنعت خودرو مصوب 1400 اصلاح و تصویب شد. طبق ماده 4 این آیین نامه. ، ورود و ارسال خودرو بدون ثبت سفارش و بدون تعیین ارز، قاچاق محسوب و ممنوع است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

ارزش بازار بورس تهران در 14 فروردین 1402، 7 میلیون و 395 هزار میلیارد تومان و در پایان هفته گذشته (5 بهمن) این رقم به 7 میلیون و 263 هزار میلیارد تومان رسید. که افت 1.8 درصدی را نشان می دهد در حالی که امسال شاهد عرضه اولیه شرکت های جدید در بورس تهران بودیم.

در پایان معاملات هفته گذشته رقم کل شاخص به 2 میلیون و 78 هزار واحد رسید، بنابراین نماگر اصلی بازار نیز این روند منفی را تایید کرد.

شاخص کل از میانگین 55 روزه و 200 روزه خود فاصله می گیرد و این موضوع بازگشت شاخص به اعداد بالاتر را برای اهالی بازار سرمایه دشوارتر می کند.

اندیکاتور rsi نیز وارد کانال شده و در محدوده های زیر 30 واحد در حال نوسان است و عدد 25 واحد را برای آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد.

باید دید در چند هفته مانده به پایان سال جاری بر اساس سنت قدیمی بازار به روند مثبت خود ادامه خواهد داد یا در این محدوده ها کنترل خواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35529

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.