• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

پیش بینی بازار سهام فردا 23 ژوئن 1403

  • کد خبر : 40314
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
پیش بینی بازار سهام فردا 23 ژوئن 1403

در پایان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با افزایش بیش از 2900 واحدی به کار خود پایان داد. ارزش معاملات در بازار فعلی حدود 4400 میلیارد تومب باقی ماند و ارزش بازار بورس تهران نیز به 7140 همتی رسید.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز نمادهای شپنا، شستا و نماد شبندر و شتر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند به طوری که شاخص بورس تهران در 2900 واحد مثبت باقی ماند.

همانطور که انتظار می رفت این خبر مثبتی که در روزهای اخیر وارد بازار شد با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه نشد و بازار با ارزش معاملاتی پایین به پایان رسید.

گروه بانکی امروز برای دومین روز متوالی بیشترین ارزش معاملاتی را انجام داد و ارزش معاملاتی این گروه به 370 میلیارد تومان رسید. خودروها که امروز در صدر اخبار قرار گرفتند، با ارزش معاملاتی حدود 186 میلیارد تومان، دومین گروه برتر بازار را به خود اختصاص دادند و فلزات اساسی با 147 میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفتند.

گروه خودروسازی امروز با خبری از وزارت صمت کار را به پایان رساند. فارس نوشت: وزارت حراست به خودروسازان اجازه افزایش قیمت حداقل دو بار در سال بر اساس صورت های مالی را داده است. این در حالی است که سازمان بورس در تهیه گزارشی از آمار تولید و فروش ایران خودرو در سال 1401 اعلام کرد که ایران خودرو در سال 1401 بیش از 13.5 میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است که در این گزارش سازمان بورس اعلام می کند ایران خودرو در سال 1401 10 درصد محصولات خود را در بورس کالا فروخت که در صورت افزایش این میزان به 50 درصد، زیان این شرکت به 31.5 میلیارد تومبا می رسد.

اما سایپا اعلام کرده است که پیش فروش محصولات گردشگری این شرکت و پارس خودرو برای ساینا S با 85 به صورت استاندارد، کوییک GX-L با ترمز ESC و سهند S که زمان تحویل آن از دی تا اسفند ماه سال جاری است، آغاز خواهد شد. ساعت 10 صبح روز چهارشنبه (23/03/1403) آغاز و این پروژه تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

خبرهایی به بازار اوراق دولتی می رسد که این اوراق بالاخره خریدار پیدا کرده است. وزارت اقتصاد در حراج این هفته سه اوراق دولتی 157، 158، 159 را روی میز گذاشته بود که این اوراق با بازدهی تا سررسید (نرخ سود) 28، 28.5 و 28.7 در صد فروخته شد.

حسینی یکی از کارشناسان بازار سرمایه نیز کاهش نرخ «اخزا» را نتیجه نظارت های مکرر سازمان بورس و بانک مرکزی اعلام کرد.

حسی مدعی شده است که صدور گواهی سپرده 30 درصدی اقدامی بی نتیجه از سوی بانک مرکزی بوده که نتیجه معکوس آن افزایش غیررسمی سود سایر سپرده های بانکی تا سقف 30 درصد بوده است.

قیمت دلار نیما در بازار نیز امروز افزایش یافت و دلار نیما به 42 هزار و 500 تومان رسید.

اما نامزدهای انتخابات درهای خود را به روی بورس باز کردند. کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری این روزها در برنامه های تلویزیونی خود و در صفحه شخصی خود درباره بورس تهران صحبت کرده اند. امیرحسین قاضی زاده هاشمی یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری قول واگذاری تمامی بنگاه های اقتصادی دولتی با شعار «دولت مردم و خانواده» را داد. این در حالی است که مردم بازار سرمایه به یاد شعار سه سال پیش این کاندیدای انتخاباتی افتادند که قرار بود 3 روز دیگر مشکلات بورس را حل کند.

سایر کاندیداهای پزشکی نیز مشکل بورس را همان مشکل اقتصادی کشور عنوان کرده اند. وی دخالت های بی رویه دولت در شرکت ها و تحریم های بین المللی را عامل مشکلات بورس در سه سال اخیر دانست. این کاندیدای انتخابات در سخنان خود به تاریخ 27 اردیبهشت 1402 نیز اشاره کرد و نوشت که برای حمایت از بورس نرخ خوراک صنعتی را دو برابر کردند و مصوبه را به مدت دو ماه در کشو معاون اول نگه داشتند تا نورچسمی فرصت کافی داشته باشد. آن را خالی کنید

بررسی فنی شاخص کل بورس.

بازار سرمایه از نظر فنی تغییر چندانی نداشته و فردا آخرین روز کاری هفته است و احتمال می رود بازار در این محدوده ها قرار بگیرد. امروز بالاخره شاخص 2900 واحدی مثبت شد و ارزش معاملات همچنان در پایین ترین حد قرار دارد.

شاخص Rsi ناشی از اشتیاق فروش است و برخی از تحلیلگران فنی معتقدند که احتمال کمی وجود دارد که واگرایی در این شاخص دلیلی برای رشد بازار باشد. اما این سوالی نیست که بتواند وزن زیادی به شما بدهد.

بازار برای شروع حرکت به انرژی و قدرت نیاز دارد که به برنامه های رئیس دولت چهاردهم بستگی دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40314

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.