• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

واکنش بورس ها به سهام خارج شده از بازار اول

  • کد خبر : 35397
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
واکنش بورس ها به سهام خارج شده از بازار اول

اکو ایران: امروز اکثر نمادهایی که به تابلوی دوم یا بازار دوم تنزل پیدا کردند با افت قیمت مواجه شدند.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز سه شنبه 3 بهمن ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش 1594 واحدی نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 90 هزار و 304 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت 2 هزار و 204 واحدی روی عدد 732 هزار و 594 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با افت 141 واحدی به رقم 25 هزار و 83 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 390 واحدی به سطح 136 هزار و 219 واحد رسید.

خروج پول واقعی از بورس

روز سه شنبه خالص تغییر مالکیت قانونی به حقیقی در بازار منفی شد و 226 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

نماد خساپا امروز بیشترین برداشت پول واقعی را داشت که ارزش آن 46 میلیارد تومب بود. پس از خساپا نمادهای وب مالت، دی، شستا و وپاسار بیشترین برداشت واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین ورود واقعی پول از نمادهای بیوتیک، پاکویر، فسبزوار، دفارا و زاژگزا بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز کچاد، کگل و اخابر نمادهای قرمز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای فارس، شپنا و شستا از جمله نمادهای سبز رنگی هستند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای بپس، خاور و هرمز بیشترین تاثیر کاهشی و نمادهای چوس، صباغ و فنر بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد خساپا بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و وبملت قرار گرفتند. Fener، Chromite و Fasba بیشترین تراکنش را در فرابورس داشتند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 19.765 میلیارد تومب رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 12.162 میلیارد تومان بود که 62 درصد از کل ارزش معاملات بازار در آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 12 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 3.654 میلیارد تومان رسید.

021124

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات جاری نماد فولاد بیشترین ارزش معاملاتی را دارد. بورس اوراق بهادار که 119 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از فولاد، کرومیت بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و خساپا با بیشترین ارزش معاملاتی در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از آن، دو نماد شستا و وبملت با بیشترین ارزش معاملاتی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام شستا با 695 میلیون و 291 هزار و 851 سهم در رتبه نخست قرار دارد. خساپا با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه دوم و وبملت در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد فولاد و فاذر نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه بعدی قرار دارند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز سه شنبه 50 نماد با صف خرید و 52 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 7 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 323 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با 29 درصد کاهش به 156 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021124

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35397

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.