• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

تزریق سرمایه به بورس در اردیبهشت / پایان سبز هفته اول

  • کد خبر : 38367
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
تزریق سرمایه به بورس در اردیبهشت / پایان سبز هفته اول

اکوایران: روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی تغییر خالص از مالکیت قانونی به پول واقعی در بازار مثبت شد و 136 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد. در مجموع روزهای معاملاتی هفته اول اردیبهشت، یک هزار و 262 میلیارد ریال سرمایه وارد بازار شد.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با یک هزار و 711 واحد رشد نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 304 هزار و 448 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با رشد 4 هزار و 650 واحدی در 763 هزار و 655 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با افزایش 116 واحدی به رقم 25 هزار و 605 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 1700 واحدی به سطح 140 هزار و 992 واحد رسید.

پول واقعی را وارد بازار سهام کنید

روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی تغییر خالص ملک حقوقی به پول واقعی در بازار مثبت شد و 136 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

در مجموع روزهای معاملاتی هفته اول اردیبهشت، یک هزار و 262 میلیارد ریال سرمایه وارد بازار شد.

نماد حقار امروز بیشترین ورود پول واقعی را دریافت کرد که ارزش آن 90 میلیارد تومان بود. پس از حقار، نمادهای فارک، خان و فانفر بیشترین ورود پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین خروجی پول واقعی مربوط به نمادهای شستا، شبندر، فولاد و خساپا بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فملی، شبندر و فیرا نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از جمله نمادهای قرمز رنگی بودند که بر شاخص اثر منفی گذاشتند.

در فرابورس نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آرین و ساروج نمادهایی هستند که تاثیر کاهشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد ذوب بیشترین معامله را داشت و خزامیا و فولاد در رتبه های بعدی قرار گرفتند. کرمان، حقار و فزار بیشترین معاملات فرابورس را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 11133 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه بالغ بر 779 میلیارد تومان بود که 7 درصد از کل ارزش معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داده است.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز گذشته به ۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان رسید.

030205

پرمعامله ترین سهام

در معاملات جاری نماد کگل بیشترین ارزش معاملاتی را دارد بورس اوراق بهادار که 131 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از کگل بیشترین ارزش معاملاتی و شبندر با بیشترین ارزش معاملاتی در رتبه سوم قرار گرفتند و پس از آن دو نماد فارس و خزامیه در رتبه های بعدی با بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام ذوب با 982 میلیون و 401 هزار و 706 سهم در رتبه نخست قرار دارد. فاذر با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه دوم و کرمان در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد حق و شستا نیز با بیشترین حجم معاملات بازار در محدوده های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 99 نماد با صف خرید و 29 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 2 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 310 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 109 درصد افزایش به 232 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

030205

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38367

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.