• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

پیش بینی بازار سهام فردا 23 مهر 1403 / نیمی از ماه در بورس تهران بدون عملکرد گذشت.

  • کد خبر : 44883
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
پیش بینی بازار سهام فردا 23 مهر 1403 / نیمی از ماه در بورس تهران بدون عملکرد گذشت.

بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه با دامنه نوسان محدود به کار خود پایان داد، هرچند با اجرای عملیات صادق 2، اهالی بازار سرمایه از احتمال تعطیلی بازار در روز چهارشنبه مطلع هستند. اما در جلسه ساعت 6 صبح روز چهارشنبه سازمان بورس مقرر شد بازار در محدوده نوسان محدود به فعالیت خود ادامه دهد.

اخبار اقتصادی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از اواسط مهرماه سال جاری که هفته اول پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت، سرانجام در رقم 2 میلیون و 114 هزار واحد قرار گرفت. ارزش بازار همچنان کمتر از 7000 همات است و به 6856 میلیارد تومب رسیده است.

این ارقام دور از انتظاری است که بازاریان در ابتدای نیمه دوم سال جاری داشتند که بازار معتقد است این اتفاق به دلیل اتفاقات رخ داده در لبنان رخ داده است. رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه 13 مهر دو نکته را مطرح کردند. ابتدا قوانین بین المللی را رعایت کنید و بعد بگویید تعلل نمی کنیم و عجله نمی کنیم که می تواند برای مردم در بازار سرمایه امیدوارکننده باشد تا بازار به تصمیمات صحیح و جایگاه حجت الله سعیدی هفته گذشته بازگردد. امیدواریم بازار به روال عادی خود بازگردد.

همچنین عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در اجلاس سراسری مسئولان مالی کشور که اواخر هفته گذشته برگزار شد، گفت: همانطور که باید اعتماد سهامداران را به سهامداران بازگردانیم، در اخذ مالیات نیز باید رضایت و اعتماد مردم را جلب کنیم.

فردین آقابزوری از کارشناسان و پیشکسوتان بازار سرمایه اعلام کرده است که سازمان بورس باید تصمیمات راهبردی و اطلاعات مربوط به بازار را با شفافیت بیشتری منتشر کند تا اعتماد عمومی افزایش یابد. تقاضای فعال و شفافیت در بیان مشکلات بازار سرمایه می تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

با این حال سازمان بورس فراخوان پیشنهادی مبنی بر اصلاح دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورس را ارائه کرد و رئیس مرکز مشاوره حقوقی و توسعه تنظیم بازار سرمایه اعلام کرد: در اجرای ماده 7 اوراق بهادار. قانون بازار و ماده 30 الحاقی به قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، طرح «اصلاح دستورالعمل های اجرایی مربوط به نحوه انجام معاملات در بورس، در فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی و سایر دستورالعمل‌های مربوطه» با توجه به نظرات کارشناسان واحدهای ذیربط سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان مرتبط در بازار سرمایه و هدف استفاده از نظرات ارزشمند عموم مردم به‌ویژه تهیه شد. کارشناسان حوزه بازار سرمایه، در تدوین نهایی این دستورالعمل منتشر خواهند شد.

از این رو از کلیه فعالان و صاحب نظران این حوزه دعوت می شود نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را حداکثر تا 26 مهرماه به پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ارسال کنند

در معاملات روز چهارشنبه سه گروه بانکی، فلزات اساسی و مواد شیمیایی به ترتیب با 226، 219 و 152 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، به این ترتیب گروه بانکی بیشترین ارزش معاملات را در دو هفته اخیر به خود اختصاص داد. نشان دهد که این گروه بدون توجه به مشکلات منطقه روند عادی خود را دارد.

بررسی فنی شاخص کل بورس:

با توجه به محدودیت های بازار هفته گذشته و فشار فروش، سیگنال های صحیح زیادی از تحلیل تکنیکال در محدوده نوسان محدود این هفته دریافت نمی شود و این موضوعی است که در تحلیل تکنیکال امسال مورد بحث قرار گرفته است.

با توجه به باز شدن دامنه نوسان و کاهش شور و نشاط پس از این بازگشایی، باید منتظر ماند تا ارزش معاملات به حالت عادی و روتین بازگردد تا بازار در مسیر درست حرکت کند. در غیر این صورت در بازارهای مثبت و منفی همچنان شور و نشاط و فروش خواهیم داشت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44883

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.