به گزارش اخبار اقتصادی، امروز تاسیکو است ماشین و نمادهای خوب نمادهای بازار بودند که تاثیر مثبت خوبی داشتند. اما نتوانستند شاخص را مثبت کنند. امروز خبری در بین اهالی بازار منتشر شد که نشان می داد تصمیم هیات بررسی شورای رقابت به نفع گروه بهمن و شرکت کروز بوده است. هیئت استیناف شورای رقابت، رفتار گروه بهمن در تصرف دو سمت در هیئت مدیره ایران خودرو آن را قانونی دانسته و گروه بهمن را از هرگونه رفتار انحصاری و غیررقابتی در صنعت خودرو مبرا دانست و حکم کرد. شورای رقابت در مقابل گروه بهمن رد شد و رای نهایی به گروه بهمن داد که عزم کروز برای تصاحب جایگاه سوم هیات مدیره ایران خودرو با خرید نهایی بلوک خودرویی بانک صادرات را افزایش داده است.

همچنین شورای رقابت اعلام کرده است که جلسات شورای رقابت برای بررسی آن برگزار می شود قیمت خودرو هر هفته برگزار می شود و به زودی قیمت خودروهای جدید اعلام خواهد شد.

خبر دیگری که بازار به آن توجه کرد، خبری بود که خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد در هفته جاری با انتقال 6 میلیارد دلار از دارایی های ایران به بانک های قطری، 5 زندانی با تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی ایران را ترک خواهند کرد. همین تعداد زندانی ایرانی بازداشت شده در ایالات متحده به کشور باز می گردند.

ایرنا در گزارشی مدعی شد تنها با گذشت یک هفته از اجرای مصوبه جدید ارزی دولت، تقاضا و نسبت تراکنش به عرضه برخی محصولات پتروشیمی به کمترین میزان در سال گذشته رسید که حکایت از حذف واسطه ها دارد. .

پایگاه خبری بازار سرمایه نیز فراخوان تاسیس را اعلام کرده است تبادل این بین‌الملل مبتنی بر تملک اکثریت سهام توسط طرف‌های خارجی است و لازم است متقاضیان واجد شرایط درخواست خود را به صورت کتبی جهت اعلام حضور و مشارکت رسمی خود به‌عنوان موسس بین تاریخ 11 تا 29 شهریور 1402 به معاونت اقتصادی ارائه کنند. دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ارسال می کند

همچنین نشست 1672 شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در وین با حضور نمایندگان 35 کشور عضو این شورا آغاز شد. در این نشست که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، موضوعات مختلف مرتبط با ایمنی هسته ای، اعمال توافقنامه پادمانی و تقویت فعالیت های علمی و پژوهشی آژانس در دستور کار قرار دارد. بررسی پادمان ها در منطقه غرب آسیا یکی از موضوعات جدیدی است که به دستور کار شورا اضافه شده است. موضوع ایران یکی از مواردی است که طبق جلسات قبلی در دستور کار شورا قرار گرفت و قرار است با توجه به قطعنامه 2231 فعالیت های هسته ای ایران را راستی آزمایی و بازرسی کند. شورای امنیت سازمان ملل متحد نیاز به بازنگری در اتحادیه اروپا و اجرای توافقنامه حفاظتی وجود دارد.

بررسی فنی شاخص کل سهام ارزش های تهران

سومین روز بورس در شهریور ماه منفی بود، هرچند ارزش معاملات و شکل شمعدان ها به گونه ای است که نمی توان روی آن حساب کرد و باید بازار را در روزهای آینده دید.

در بازار فعلی و به طور کلی در این چند روز اخیر، تمام مفروضات فنی سر جای خود بود و بازار در اثر منفی شدن فرسایش یافته است. جنبه های منفی که چند سالی است بازار را درگیر کرده است. موضوع آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی موضوع و اخباری است که بازار آخر هفته را دنبال می کند که پایان جلسه نیز محسوب می شود.