• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

پیش بینی بازار سهام در هفته / چشم اندازی جدید از افق بازار سرمایه

  • کد خبر : 40097
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
پیش بینی بازار سهام در هفته / چشم اندازی جدید از افق بازار سرمایه

اکوایران: با تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، افق سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز تیره می شود.

اخبار اقتصادی، در هفته گذشته بازار بورس تهران روند نزولی داشت. روز شنبه شاخص کل بورس تهران 8 هزار و 154 واحد افزایش یافت اما 199 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص 6807 واحد افت کرد و 252 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

دوشنبه و سه شنبه بازار تعطیل بود، روز چهارشنبه شاخص 6 هزار و 160 واحد افت کرد و برای سومین روز متوالی خروج سرمایه از بازار به 221 میلیارد تومان رسید.

در هفته گذشته نیز مانند هفته قبل دامنه نوسانات منفی و مثبت قیمت سهام 2 درصد بود، بنابراین شاهد ادامه صف های بزرگ در بازار بودیم و ارزش معاملات نیز ارقامی بسیار پایین را ثبت کرد. ارزش معاملات خرد در روز شنبه به حدود 3 میلیارد تومب رسید اما در دو روز بعد به محدوده 2 همات بازگشت. میانگین ارزش معاملات خرد نیز 2.837 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل 2.514 میلیارد، 13 درصد افزایش داشت.

به نظر می رسد نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و دامنه محدود نوسانات از عوامل اصلی پایین بودن ارزش معاملات باشد. برخی از معامله گران تصمیم گیری در مورد تعیین استراتژی سرمایه گذاری را به بعد از انتخابات موکول کرده اند. از سوی دیگر محدودیت دامنه نوسان قیمت ها را به تدریج تعدیل کرده است که تاثیر منفی بر بازار داشته است. با این توصیف به نظر می رسد در روزهای آینده نیروی صعودی قوی در بازار وجود نداشته باشد، به ویژه با تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، افق سرمایه گذاری در بازار است. پایتخت ها نیز تاریک خواهند شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40097

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.