• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

پیش بینی بازار سهام در هفته / مزیت بورس چیست؟

  • کد خبر : 44049
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
پیش بینی بازار سهام در هفته / مزیت بورس چیست؟

اکو ایران: بازار سهام به دلیل محدودیت دامنه نوسان، نقدشوندگی کمتری پیدا کرده است و این یعنی یکی از معدود مزیت های این بازار از بین رفته است.

اخبار اقتصادی، در هفته گذشته بورس تهران روند نزولی داشت. روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 7 هزار و 665 واحد افت کرد و 96 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. شاخص روز یکشنبه با کاهش 13 هزار و 612 واحدی به زیر محدوده 2 میلیون و 100 هزار واحدی وارد شد و 203 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روز دوشنبه شاخص 7805 واحد رشد کرد و 313 میلیارد تومان سرمایه واقعی وارد بازار شد. روز سه شنبه شاخص ۷۷۴۹ واحد افت کرد و ورودی پول واقعی ۱۲۱ میلیارد تومان بود.

در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص 4 هزار و 193 واحد افت کرد و 158 میلیارد تومان سرمایه وارد بازار شد.

به این ترتیب شاخص در هفته گذشته در مجموع 25 هزار و 141 واحد کاهش یافت و 1.1 درصد افت را به ثبت رساند. شاخص کل هم وزن نیز در مجموع 13 هزار و 835 واحد افزایش یافت و رشد 2 درصدی را به ثبت رساند.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام نسبت به هفته قبل کاهش یافته است. در هفته گذشته میانگین ارزش معاملات خرد 3.294 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3.379 میلیارد هفته قبل 2 درصد کاهش داشت. در هفته گذشته در مجموع 193 میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار شد.

ورود سرمایه در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه نشانه خوبی برای فعالان بازار سرمایه است. اگرچه ریزش شاخص کل با پیشروی نمادهای بزرگ بازار اتفاق افتاد، اما نمادهای بازار کوچک و متوسط ​​با افزایش قیمت مواجه شدند. همه اینها در شرایطی اتفاق افتاد که هفته گذشته محدودیت 3 درصدی در محدوده نوسان قیمت سهام اعمال شد. آغاز محدودیت دامنه نوسانات به مرگ نابهنگام ابراهیم رئیسی برمی‌گردد و بعدها مشخص شد که روند انتقال قدرت و احتمال درگیری نظامی ایران و اسرائیل از دلایل تداوم این نوسان بوده است. رتبه، اما دلیل ادامه آن هنوز مشخص نیست. محدود کردن دامنه نوسانات منجر به کاهش ارزش معاملات، افزایش صف‌ها و کاهش نقدینگی بازار سهام شده است. در شرایطی که صرافی هایی مانند رمزارز توانسته اند سرمایه های خارج شده از بورس را جذب کنند، به دلیل محدودیت دامنه نوسان، بازار سهام از نقدشوندگی کمتری برخوردار است و این یعنی یکی از معدود مزیت های این بازار از بین رفته است. .

مدیریت جدید سازمان بورس باید با سیاست های شفاف سعی در افزایش اعتماد سرمایه گذاران داشته باشد. مزایای بازار سهام می تواند مواردی مانند شفافیت و نقدینگی باشد. مواردی که سیاستگذار از طریق آنها می تواند وضعیت بازار را بهبود بخشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44049

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.