• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

پیش بینی بازار سهام در هفته / آیا سهام به نرخ تورم می رسد؟

  • کد خبر : 37614
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
پیش بینی بازار سهام در هفته / آیا سهام به نرخ تورم می رسد؟

اکوایران: در بازارهای موازی املاک، قیمت ها شروع به افزایش کرده است. به نظر می رسد که تورم مورد انتظار همچنان به رشد خود ادامه می دهد. همیشه در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که آیا قیمت سهام می تواند با تورم همخوانی داشته باشد یا خیر؟

اخبار اقتصادی، پس از رشد شاخص های سهام در اولین روزهای کاری سال 1403، در هفته گذشته که به دلیل تعطیلی 22 و 23 فروردین تنها سه روز کاری داشت، روند نزولی داشت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای هفته گذشته اندکی افت کرد و 260 واحد کاهش یافت. همچنین 34 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد.

روز سه شنبه شاخص 15 هزار و 726 واحد افت کرد و خروج سرمایه به رقم 554 میلیارد تومان ادامه یافت.

روز چهارشنبه شاخص کل 5642 واحد افزایش ولی شاخص هم وزن 128 واحد کاهش یافت. همچنین 284 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

به این ترتیب در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل 10 هزار و 480 واحد کاهش نسبت به هفته قبل داشت، بنابراین بازده هفتگی شاخص بورس منفی 0.46 درصد بود. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته قبل 10743 واحد کاهش یافت و بازدهی منفی 1.4 درصدی را به ثبت رساند.

در مجموع در طول هفته ۸۷۲ میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد و میانگین برداشت روزانه پول واقعی ۲۹۱ میلیارد تومان بود.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد به طور کلی نزولی بود، میانگین ارزش معاملات سهام خرد در هفته گذشته 4.411 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 5.63 میلیارد سال گذشته 13 درصد کاهش داشت. هفته گذشته

به این ترتیب، شاخص در حول و حوش کانال 2.2 میلیون نوسان کرد و روز چهارشنبه بار دیگر از این مرز عبور کرد. در همین حال، برخی ناظران بر این باورند که کاهش شاخص در هفته گذشته ناشی از حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه بوده و با کاهش تنش ها، بازار سهام به مسیر صعودی که در اولین روزهای آغاز به کار جدید شکل گرفته بود، باز خواهد گشت. سال

همزمان، افزایش قیمت ها در بازارهای موازی املاک آغاز شده است. به نظر می رسد که تورم مورد انتظار همچنان به رشد خود ادامه می دهد. همیشه در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که آیا قیمت سهام می تواند با تورم تنظیم شود یا خیر؟ تحلیلگران بنیادی بر این باورند که قیمت سهام در نهایت به ارزش ذاتی خود همگرا می شود و تورم در عملیات شرکت ها منعکس می شود. بنابراین این تحلیلگران به معامله گران و سهامداران توصیه می کنند که به وضعیت بنیادی شرکت ها توجه کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37614

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.