• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
1

پیش بینی بازار سهام برای فردا 24 مهر 1403 / چه کسی این بار بیشترین سود را پس انداز کرد؟

  • کد خبر : 45264
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
پیش بینی بازار سهام برای فردا 24 مهر 1403 / چه کسی این بار بیشترین سود را پس انداز کرد؟

بورس تهران در جریان معاملات امروز افت بیش از 24 هزار واحدی را تجربه کرد. این در حالی رخ داد که بازار در سومین روز معاملاتی خود در محدوده نوسانات مثبت و منفی 3 درصدی و پس از تقریباً سه هفته معاملات در محدوده 1 درصد، این افت را تجربه می کرد.

اخبار اقتصادی، ارزش معاملات به دلیل ایجاد صف های فروش در بازار باز هم اندک بود و نسبت معاملات خرد امروز در بازار بورس تهران بسیار پایین بود. اما در این بازار بد همچنان خریدارانی برای گروه بانکی وجود داشت و در صف های فروش ارزش تجاری این گروه به بیش از 215 میلیارد تومان رسید. و نماد وپارس با توجه به اخباری که در هفته گذشته درباره این نماد منتشر شد همچنان با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه است و در پایان بازار بیش از 113 میلیون سهم برای خرید این نماد تقاضا داشت. در ادامه این نماد با خالص ورودی بالغ بر 13 میلیارد تومان، برترین نماد بازار از نظر ورود پول واقعی بود.

گروه فلزات اساسی با معاملات 234 میلیارد تومانی رتبه دوم، گروه بازار شیمیایی نیز با 150 میلیارد تومان رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

بازار به دنبال یک دلیل مشخص برای وضعیت ایجاد شده امروز است. از گزارش بد احتمالی که طی روزهای آینده به دلیل وضعیت تولید و فروش شرکت ها در تابستان در سامانه کدال ظاهر می شود که قبلا در مورد آن صحبت کردیم تا اخبار مختلف جنگ، آزادسازی پاداش، پس انداز. . سود افراد با درآمد اطلاعاتی، اشتیاق کاذب در فروش، نرخ بهره بالا. همه اینها باعث شده تا شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران افت بیش از 24 هزار واحدی را تجربه کند.

از سوی دیگر با بازگشایی نمادهای صندوق طلا در بازار، استقبال خوبی از این گروه از دارایی ها شده و آنها نیز با صف خرید مواجه شدند. بازار سهام نیز روند مثبتی را طی کرد.

از سوی دیگر، بازار با توجه به افزایش قیمت دلار نیما و ورود آن به کانال 48 هزار تومانی، بیش از گذشته مصمم به فروش در بازار است. برای نشان دادن تضاد عوامل مختلف

در عین حال خبرگزاری فارس نوشت که پس از گذشت نزدیک به یک سال از اقدام تیم اقتصادی دولت سیزدهم برای ایجاد سپرده های بانکی جذاب با نرخ 30 درصد، نوشت: افزایش چشمگیری در سپرده های بانکی با افزایش بانک نرخ بهره این موضوعی بود که کارشناسان بازار از ابتدای طرح بیان کردند و در این مدت با تلاش خود پای صحبت تیم اقتصادی دولت سیزدهم نشستند. اما بعد از یک سال هیچ نتیجه ای بدون آن نمی بینیم.

اهالی بازار سرمایه همچنان به تحولات سیاسی منطقه توجه دارند، هرچند وزارت امور خارجه در حال استعلام از سفر آنها به منطقه است اما اخبار متفاوتی از داخل به گوش می رسد.

اما برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با انتشار گزارش های شش ماهه شرکت ها وضعیت بهتری در بازار ایجاد می شود. سنا به نقل از نوید خاندوزی نوشت که طی چند سال اخیر قیمت حداقل 100 تا 150 شرکت کاهش چشمگیری داشته است و به نظر می رسد با انتشار صورت های مالی 6 ماهه سال جاری، مسیر جدیدی را طی کند. گرفته شود . برای این شرکت ها راه اندازی کنید و شاهد رونق بازار سهام و رشد باشید توسعه این شرکت ها.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته های اخیر به اندازه کافی در مورد اهمیت ارزش معاملات در تحلیل تکنیکال صحبت کرده ایم که عدم وجود این عامل می تواند تمامی تحلیل ها را از بین ببرد. این اتفاق با باز شدن محدوده نوسان به خوبی خودنمایی کرد و بازار به محض اینکه فرصت را دید شاهد نبرد بین خریداران و فروشندگان بود.

شمع نزولی قوی در بازار فعلی به احتمال زیاد اجازه رشد بیشتر بازار را نخواهد داد مگر اینکه اطلاعاتی از نظر اخبار و حواشی بازار به بازار برسد تا بازار را مثبت کند و افت امروز را فراموش کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45264

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.