• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

وضعیت قرمز در بازارها/ پرده‌برداری بانک‌مرکزی از رمز ارز قانونی

  • کد خبر : 40602
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
وضعیت قرمز در بازارها/ پرده‌برداری بانک‌مرکزی از رمز ارز قانونی

اکوایران: این روزها اگرچه رکود در بازارها فراگیر شده است، شاید همستر کمبت که وقت گذرانی می کند توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. وضعیت قرمز بازار سرمایه، ارز و طلا نیز به این استقبال دامن زده است. با این حال، بانک مرکزی امروز یک ارز دیجیتال قانونی را معرفی کرده است.

این روزها، با گسترش رکود در بازارها، شاید همستر کامبت وقت گیر توجه بیشتری را به خود جلب کرده باشد. وضعیت قرمز بازار سرمایه، ارز و طلا نیز به این استقبال دامن زده است.

اما شرایط بازار سرمایه کمی متفاوت است. واکنش کوتاه مدت بازار سرمایه به اولین مناظره اقتصادی کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری چندان مثبت نبود. قیمت ها امروز به روند نزولی خود ادامه دادند و اصلاح قیمت ها در بازار سرمایه ادامه یافت. اما در این شرایط برخی اخبار منتشر شده پس از اصلاح بازار سرمایه بیش از یک سال نظر برخی از تحلیلگران را تغییر داد.

با توجه به فرا رسیدن مهلت تعیین ورشکستگی شرکت های خودروسازی، شرکت های ایران خودرو و سایپا یک سال فرصت داشتند تا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مجوز افزایش سرمایه دریافت کنند. خودروسازان پیشتاز سنتی بازار سرمایه و سهام خرد هستند و مهلت اعلام ورشکستگی و نزدیک شدن به انتخابات 14 ریاست جمهوری نگرانی سهامداران را افزایش داده بود که با مهلتی که برای فشار بر این قشر در کوتاه مدت در نظر گرفته شده بود، تلطیف شد. .

از سوی دیگر، نرخ دلار نیما با اندکی رشد همراه بوده و بازدهی اوراق خزانه تا سررسید کاهش یافته است.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت در خصوص بازنگری در تعرفه های خوراک و فرآورده های پالایشی گفت: روز یکشنبه هیات وزیران با پیشنهاد بازنگری در تعرفه های پالایشگاه و فرآورده های خوراکی موافقت کرد و منتظر ابلاغ شما هستیم.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که محدودیت دامنه نوسان، شرایط رکودی بازار سرمایه را بدتر کرده است، اما تصمیم بر این است که از فردای انتخابات، دامنه نوسانات بازار سرمایه به مثبت و منفی 6 درصد تغییر یابد. ، 9 جولای. .

موارد ذکر شده دلایلی است که برخی از تحلیلگران را به این فکر انداخت که با نزدیک شدن به انتخابات، وضعیت بازار سرمایه به تدریج بهبود خواهد یافت.

ارزش معاملات صندوق با درآمد ثابت به یک رکورد می رسد

در این روز ارزش معاملات صندوق با درآمد ثابت روندی صعودی را آغاز کرد و به 6351 تومان رسید که بیشترین تعداد معاملات صندوق با درآمد ثابت در سال جاری است، اما از سوی دیگر پس از گذشت 5 روز از ورود خالص پول واقعی ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت مثبت بود، امروز برداشت‌های واقعی در این صندوق‌ها ثبت شده است.

در بازار سهام امروز خروج پول واقعی از بورس کاهش یافته است، بنابراین باید تا چند روز آینده منتظر ماند تا مشخص شود ارزش معاملات خرد در این بازار افزایش می یابد یا خیر. و آیا صاحبان واقعی سرمایه تصمیم به ورود خواهند گرفت؟

IMG_20240618_170714_047

ریال دیجیتال تست شد

این روزها علاقه مردم به بازی تلگرامی همستر کمبت بیشتر شده و منتظرند ببینند توکن های این بازی در لیست قرار می گیرد یا خیر.

تا جایی که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیامکی به مردم اعلام کرده است که همسترکامبت و سایر ارزهای رمزنگاری شده از سوی دولت و سیستم بانکی گارانتی نمی شوند و استفاده از آنها ممنوع است. . اما به نظر می رسد که بانک مرکزی در حال معرفی نسخه قانونی این ارز دیجیتال است. بانک مرکزی اعلام کرده است که ریال دیجیتال از تیرماه در کیش اجرا می شود.

ریال دیجیتال به عنوان یک رمز تعریف می شود. به عبارت دیگر، این اسکناس شکل دیجیتالی است و با همان قوانینی که بر انتشار اسکناس حاکم است، منتشر می شود.

در واقع ریال دیجیتال در دسته استیبل کوین ها قرار می گیرد که ارزش آن برابر با ارزش ریال خواهد بود. از آنجایی که این ارز دیجیتال در سایر صرافی های بین المللی ارائه نمی شود، فقط مصرف داخلی دارد. با توجه به ردیابی آسان تراکنش های ارزهای دیجیتال که به عنوان مزیت آن شناخته می شود، به نظر می رسد ریال دیجیتال سوابق تجاری افرادی را که از آن استفاده می کنند بهتر و واضح تر به سیاست گذار اقتصادی نشان دهد.

حباب حباب افزایش یافت.

تتر حمایت خود را نشکست و دوباره رشد کرد و بالاتر از دلار تهران معامله می شود. حباب درهم به بیش از 300 تومان رسید، اما اسکناس آمریکا در محدوده 58 هزار و 700 تومان معامله شد.

حباب ارز برای ششمین روز متوالی در کانال 19 درصد تثبیت شد، طلای مذاب نیمی از کانال 14 میلیون تومانی را از دست داد، اما حباب طلای مذاب همچنان بالای 1 درصد است. حباب درهم از 25 آوریل در محدوده فعلی قرار نداشته است. در حال حاضر تتر، درهم و طلای مذاب به دلار تهران فشار آورده اند و باید دید دلار مانع رشد آنها می شود یا اسکناس آمریکا را بالا می برد.

در حال حاضر اسکناس ایالات متحده تحت پشتیبانی است و در صورت شکسته شدن این پشتیبانی، محدوده 58400 توکن در دسترس خواهد بود. محدوده 60000 تومان سقف دلار تهران است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40602

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.