به گزارش اخبار اقتصادی و گاردین، تیموتی گراهام، یکی از اساتید دانشگاه فناوری کوئینزلند استرالیا، اظهار داشت که واضح است که پلتفرم X تلاش کافی برای مدیریت محتوا انجام نمی دهد و این شرکت سیاست خاصی ندارد. . استراتژی برای رسیدگی به اطلاعات سیاسی گمراه کننده او در تحقیقات خود حدود یک میلیون توئیت مربوط به اولین مناظره مهم جمهوری خواهان قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2024 و یکی از مصاحبه های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده را با کمک ابزاری که اخیرا ساخته شده است، ارزیابی کرد. به نام “اسکندریای دیجیتال”.

نتایج این تحقیقات نشان داد که بیش از 1200 اکانت X در زمان مصاحبه ترامپ و مناظره جمهوری خواهان، ادعاهای نادرست و تایید نشده مبنی بر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را منتشر می کردند. انتشار این محتوای توطئه آمیز در جریان مناظره جمهوری خواهان توانست بیش از سه میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

یکی از حساب‌های کاربری مرتبط با ربات‌های سابق توییتر به نام “MediaOpinion19” که در سپتامبر 2022 ایجاد شد، روزانه به طور متوسط ​​662 توییت در حساب خود ارسال می‌کرد. یعنی یک توییت در دقیقه.

به گفته این محققان، این حساب های کاربری مدت ها پس از شناسایی هنوز فعال بودند. این اتفاق نشان می دهد که شرکت X فعالیت ربات ها را ردیابی نمی کند و تنها یک یا دو حساب مربوط به ربات ها به حالت تعلیق درآمده و بقیه ربات ها هنوز فعال هستند. این آمار نشان می دهد که توییتر روش موثری برای مقابله با این حساب های کاربری ندارد.