• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

وزیر اقتصاد اعلام کرد: واردات خودرو شتاب می گیرد

  • کد خبر : 26928
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۲۸
وزیر اقتصاد اعلام کرد: واردات خودرو شتاب می گیرد

«سیداحسن خاندوزی» وزیر اقتصاد درباره دلایل عدم اجرای صحیح قانون واردات خودرو وی گفت: کندی اجرای مقررات واردات خودرو در 6 ماهه امسال دلایل متعددی داشت. یک قسمت این بود که قبل از آن اولویت های تخصیص و سرمایه گذاری مطرح شده بود و بعد از آن تخصیص ارز برای واردات خودرو انجام شد.

و افزود: البته ابلاغ این آیین نامه نیز زمان بر بود و پیش بینی می کنیم در نیمه دوم سال این صدور سریعتر و مکررتر انجام شود.

وزیر اقتصاد درباره پیشنهاد خروج سیمان و فولاد از بورس کالا نیز گفت: وزارتخانه های اقتصاد و امنیت با ادامه وضعیت موجود در خصوص عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا موافق هستند و در صورت وجود. نیاز به اصلاحات است، آنها باید در این چارچوب انجام شوند.

خاندوزی درباره ابعاد سفر اخیر خود به مصر نیز توضیح داد: در روزهای اخیر نشست بانک توسعه زیرساخت های آسیایی در مصر برگزار شد. ایران با وجود موسس این بانک و سهامدار بودن، به دلیل دخالت برخی کشورهای ثالث نتوانسته بود از سود خود استفاده کند. مذاکرات خوبی با مدیرعامل این بانک برای جبران عقب ماندگی های کشور در تامین مالی پروژه ها داشتیم.

وی ادامه داد: معاون رئیس جمهور این بانک در ماه های آینده به ایران خواهد آمد و با این بانک بر سر تامین مالی حداقل سه پروژه به توافق خواهیم رسید. در حاشیه این نشست که بیش از 100 کشور حضور داشتند به بیان دیدگاه های اقتصادی کشور پرداختیم و با مقامات اندونزی، عراق و هند دیدار و گفت و گو کردیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: همچنین پس از سال ها وزرای اقتصاد ایران و مصر دیدار کردند و طرف مصری استقلال گرمی را اعلام کرد. پیشنهادهای ما برای احیای روابط اقتصادی دو کشور پذیرفته شد و کمیته مشترکی در این زمینه تشکیل شد.

خاندوزی گفت: ما یک بانک مشترک بین ایران و مصر داشتیم و به دلیل برخی کاستی ها نتوانستیم از ظرفیت این بانک استفاده کنیم و مقرر شد که هیات مدیره طرف ایرانی معرفی شود و از ظرفیت این بانک استفاده کنیم. مشارکت ما در این بانک همچنین 37 میلیون یورو سود انباشته ایرانی در این بانک باقی ماند که افزایش سرمایه ایران در این بانک تایید شد.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=26928

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.