• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

ورود سرمایه به بورس پس از 8 روز

  • کد خبر : 33730
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
ورود سرمایه به بورس پس از 8 روز

اکوایران: روز چهارشنبه تغییر خالص ملک حقوقی به پول واقعی در بازار پس از 8 روز مثبت شد و 65 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 29 دی ماه 1402، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 14 هزار و 590 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 170 هزار و 961 واحد رسید. رشد 14 هزار واحدی شاخص بالاترین نرخ رشد در یک ماه اخیر است.

شاخص کل هم وزن بورس با رشد 4683 واحدی عدد 763 هزار و 211 واحد را رقم زد.

شاخص کل فرابورس با رشد 68 واحدی به 26 هزار و 275 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 821 واحد افزایش به 140 هزار و 761 واحد رسید.

ورود سرمایه به بورس

روز چهارشنبه پس از 8 روز، خالص تغییر ملک حقوقی به پول واقعی در بازار مثبت شد و 65 میلیارد تومبی پول واقعی وارد بورس شد.

امروز نیز مانند هر روز در هفته گذشته نماد نخریس بیشترین حجم پول واقعی را به خود اختصاص داد که ارزش آن 61 میلیارد تومان بود. پس از نخریس، نمادهای پارسان، فاذر، وپترو، دی، کسرم و زنگان بیشترین ورود پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین خروج ارز واقعی مربوط به نمادهای نوری، فارس، وپاسر، شستا و خودرو بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز پارسان، وبملت و فملی نمادهای سبز بازار سهام بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای کگل، کچاد و کاساپا نیز نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نمادهای فاذر، حقار و خاور بیشترین تاثیر افزایشی و نمادهای انتخابی، اسپرد و قوسینو بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد وبملت بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خودرو و لپارس قرار گرفتند. نخریس، کرومیت و زنگان بیشترین تراکنش را در OEx داشتند.

ارزش معاملات سهام

ارزش معاملات خرد بورس امروز با 20 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 5.873 میلیارد تومان رسید.

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات امروز نماد شپدیس با ارزش ترین معامله است. بورس اوراق بهادار که 161 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از شپدیس، نخریس بالاترین ارزش معاملات و وبملت با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن دو نماد خرو و تفرس با بیشترین ارزش معاملات در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام وبملت با 445 میلیون و 926 هزار و 200 سهم در رتبه اول قرار دارد. خودرو با بیشترین حجم معاملات در جایگاه دوم و شگستر جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. دو نماد شستا و وسخت نیز با بیشترین حجم معاملات بازار در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 55 نماد با صف خرید و 24 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 4 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 197 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش نیز با 75 درصد کاهش به 46 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021020

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33730

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.