• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

وام بچه دار شدن در ایران ۵۴۵ دلار است اما در کره جنوبی ۷۵ هزار دلار!

  • کد خبر : 35115
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
وام بچه دار شدن در ایران ۵۴۵ دلار است اما در کره جنوبی ۷۵ هزار دلار!

به گزارش اخبار اقتصادی، العربیه به نقل از CNN نوشت: بوئینگ کره جنوبی که یک شرکت ساختمانی مستقر در سئول، پایتخت این کشور است، در بیانیه ای اعلام کرد که مبلغ 100 میلیون وون کره (حدود 75 وون) را پرداخت خواهد کرد. هزار دلار). معادل 4125 میلیون توکن به قیمت دلار آزاد) برای کارمندانی که دارای فرزند هستند در نظر گرفته شده است.

این شرکت در بیانیه خود در این مورد وام زایمان این کشور اعلام کرده است که در مجموع 7 میلیارد وون (5.25 میلیون دلار) به صورت نقدی به کارمندان زن که از سال 2021 70 فرزند به دنیا آورده اند پرداخت خواهد کرد. این یارانه برای کارمندان زن و مرد قابل استفاده است.

لی جونگ کیون، رئیس هیئت مدیره این شرکت گفت: شرکت ما از کارکنان خود حمایت مالی می کند تا به کاهش بار مالی تربیت فرزندان کمک کند.

این در حالی است که این شرکت کره جنوبی به هر کارمندی که دارای فرزند باشد حدود ۷۵ هزار دلار یارانه پرداخت می کند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون بودجه سال 1402 کل کشور و دستورالعمل اجرایی خدمات وام کودک، برای فرزند اول به مبلغ 300 میلیون ریال با بازپرداخت سه ساله وام ثبت می کند. ، برای فرزند دوم مبلغ 600 میلیون ریال با دوره بازپرداخت چهار ساله فرزند. برای سوم مبلغ 900 میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله، برای فرزند چهارم مبلغ 1.2 میلیارد ریال با بازپرداخت شش ساله و برای فرزند پنجم به بعد مبلغ 1.5 میلیارد ریال. با بازپرداخت هفت ساله

یعنی در واقع بانک مرکزی برای تولد هر فرزند حداقل 545 دلار و حداکثر 2727 دلار (به نرخ دلار آزاد) و حداقل 697 دلار و حداکثر 3488 دلار (به نرخ دلار دولتی) پرداخت خواهد کرد. نه در قالب کمک بلاعوض بلکه به صورت وام پرداخت می شود و حتی اگر خانواده ای از سال 1402 به بعد 5 فرزند داشته باشد با احتساب هر دلار در ایران باز هم به 4 میلیارد و 125 نمی رسد. میلیون بگیر

بر اساس گزارش بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا 30 دی ماه 601 هزار و 619 متقاضی به مبلغ 37 فقره حمت از مزایای خود بهره مند شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است. ابلاغ مصوبه شورا. در تیرماه 1401 تا کنون انجام شده است.

لازم به ذکر است از سال 1387 بانک مرکزی به منظور تمرکز اعطای وام ازدواج به متقاضیان اقدام به طراحی و راه اندازی سایت ثبت نام کرد. ثبت نام متقاضیان در سایت بانک مرکزی کاملا رایگان است و متقاضیان وام ازدواج و زایمان فقط از طریق این سامانه به آدرس ve.cbi.ir می توانند ثبت نام کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35115

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.