به گزارش اخبار اقتصادی، در حالی که برخی از سازمان ها قوانین محدودکننده ای را برای گنجاندن هوش مصنوعی در گردش کار خود اعمال می کنند، برخی دیگر آشکارا از این فناوری استقبال می کنند.

بر اساس گزارش یورونیوز، یک آگهی شغلی اخیر از گروه رسانه ای NewsQuest چندین روزنامه نگار با هوش مصنوعی را دعوت می کند که “در خط مقدم عصر جدیدی در روزنامه نگاری هستند و از فناوری هوش مصنوعی برای تولید محتوای ملی، محلی و بین المللی استفاده می کنند.” آنها از ابر محلی برای اخبار استفاده می کنند و در عین حال مهارت های سنتی روزنامه نگاری خود را نیز به کار می گیرند.» این روزنامه‌نگار با هوش مصنوعی کار خواهد کرد تا «به نوشتن مقالات خبری کمک کند» و «ادغام محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در اتاق‌های خبری با اندازه‌های مختلف».

فرصت های شغلی مانند این نشان می دهد که صنعت رسانه در استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خبری چقدر جدی است. اکنون دوره های ویژه ای برای آموزش استفاده از هوش مصنوعی در اتاق های خبر وجود دارد. در اوایل تابستان امسال، یورونیوز نکست با چارلی بکت، که پروژه JournalismAI را اجرا می کند، صحبت کرد.

او «دنیای جدیدی» را برای روزنامه‌نگاری توصیف کرد که در آن هر چیزی که یک روزنامه‌نگار گزارش می‌کند «تأثیر هوش مصنوعی» است.

اگرچه اتاق های خبر از هوش مصنوعی استفاده می کنند، بکت اصرار داشت که این یک «ماشین زبان است، نه یک ماشین حقیقت»، بنابراین عامل انسانی عنصری حیاتی در تولید روزنامه نگاری باقی می ماند.

در اینجا نگاهی به نحوه برخورد سازمان های خبری مختلف با هوش مصنوعی می اندازیم.

آسوشیتدپرس

آسوشیتدپرس دستورالعمل هایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی منتشر کرده است.

آماندا بارت، معاون استانداردها و گنجاندن اخبار آسوشیتدپرس گفت: «هدف ما این است که به مردم راه خوبی برای درک اینکه چگونه می‌توانیم آزمایش‌هایی را انجام دهیم در حالی که هنوز ایمن هستیم، ارائه دهیم.

این شرکت گفت که هر محتوای تولید شده با هوش مصنوعی باید دقیقاً مانند محتوای دریافت شده از هر منبع دیگری بررسی شود و هر عکس، ویدیو یا صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی نباید استفاده شود مگر اینکه بخشی ضروری از محتوا باشد. اخبار. .

به گفته آسوشیتدپرس، با این حال، هوش مصنوعی می تواند برای کارهای ساده تر، مانند جمع آوری خلاصه داستان های ارسال شده به خبرنامه ها، استفاده شود.

بارت افزود: این خبرگزاری می خواهد خبرنگارانش با این فناوری آشنا شوند.

به نوبه خود، خبرگزاری رقیب آسوشیتد پرس رویترز گفته است که “رویکردی مسئولانه” در مورد هوش مصنوعی اتخاذ خواهد کرد که “از دقت محافظت می کند و اعتماد ایجاد می کند.”

روزنامه گارد

روزنامه بریتانیایی گاردین یکی از اولین سازمان های خبری مهمی بود که رویکرد خود را در زمینه هوش مصنوعی مولد با بیانیه مشترک مدیر اجرایی و سردبیر خود ارائه کرد.

این مقاله بر استفاده از این فناوری برای کمک به روزنامه‌نگاران برای “بازجویی از مجموعه داده‌های بزرگ” یا کمک به اصلاحات، پیشنهادات و کاهش حجم کاری ناشی از “فرایندهای وقت‌گیر تجاری” تمرکز خواهد کرد.

همچنین بحث اصلی مطرح شده در این مقاله در مورد چت ربات های محبوبی مانند ChatGPT است که توسعه دهنده آن OpenAI متهم به آموزش مدل های زبان خود در مورد محتوای محافظت شده با حق چاپ است.

اخبار محلی

از آنجایی که سازمان های خبری بزرگ از هوش مصنوعی استقبال می کنند، این فناوری می تواند فرصتی برای اتاق های خبری کوچکتر با منابع و بودجه محدود فراهم کند.

طبق گزارش ها، News Corp استرالیا هفته ای 3000 مقاله با استفاده از هوش مصنوعی تولید می کند و تیم های کوچک از این فناوری برای انتشار هزاران خبر محلی در هر هفته در مورد موضوعاتی مانند آب و هوا، قیمت سوخت و شرایط ترافیکی استفاده می کنند.

در همین حال، یک روزنامه محلی ناتینگهام شایر در بریتانیا این ماه اعلام کرد که در حال آزمایش استفاده از هوش مصنوعی است.