• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
1

نمودار روز: حراج شمش طلا با چه دلاری؟

  • کد خبر : 38497
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
نمودار روز: حراج شمش طلا با چه دلاری؟

اکوایران: در 20 مرحله حراج شمش طلا، بیش از 7.2 تن شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی طلا و ارز ایران معامله شد و نرخ دلار از قیمت شمش طلای معامله شده در صرافی محاسبه شد. اختلاف 7 تا 15 درصدی نسبت به قیمت روز دلار در بازار آزاد بود.

اخبار اقتصادی، مرکز مبادلات ایران طی سه ماه از تاریخ 7 دی لغایت 13 اردیبهشت ماه، بیست مورد حراج حضوری شمش طلا برگزار و تعداد 2716 شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار مورد معامله قرار گرفت. میانگین قیمت شمش طلا معامله شده در این 20 حراج مرکز مبادلات ارزی چهار میلیارد تومان ثبت شد.

علی سعیدی، مدیر کل مرکز طلا و ارز ایران در اولین حراج شمش طلا اظهار داشت: قیمتی که مبنای مبادلات طلا در مرکز مبادلات طلای ایران قرار می گیرد، بر اساس عرضه و تقاضا است و مبادلات براساس آن است. بر قیمت پیشنهادی خریداران و پذیرش آنها توسط فروشندگان خواهد بود. وی همچنین تاکید کرد: قیمت معاملات طلا در مرکز مبادلات ایران نزدیک به قیمت روز است.

با بررسی نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش طلا معامله شده در مرکز مبادلات و تفاوت آن با قیمت روز دلار در بازار آزاد، نشان داده می شود که بیشترین اختلاف قیمت بین قیمت دلار در بازار آزاد وجود دارد. بازار (66 هزار تومان) و نرخ دلار محاسبه شده از طریق قیمت شمش (حدود 57 هزار و 430 تومان) نیز در هفدهمین حراجی که در 6 فروردین ماه 1403 برگزار شد، نزدیک به 17 درصد به ثبت رسید.

مرکز مبادلات، حراج شمش را با قیمت دلاری معادل 50 هزار و 570 تومان از 6 دی ماه 1402 آغاز کرد که با قیمت روز دلار در بازار آزاد (54 هزار و 50 تومان) تقریباً 7 درصد اختلاف داشت. در آن روز؛ که کمترین اختلاف قیمت موجود بود.

در حراج XX مرکز مبادلات که در 13 فروردین ماه برگزار شد، قیمت روز دلار در بازار آزاد (64 هزار و 300 تومان) با دلار محاسبه شده از قیمت شمش (حدود 56 هزار و 860 تومان) 13 درصد اختلاف داشت. .

این در حالی است که نرخ رسمی دلار اعلام شده از سوی مرکز طلا و ارز در این مدت در نیمه اول کانال 40 هزار دلاری در نوسان بوده و امروز در کانال 44 هزار تومان قرار دارد.

بیست و یکمین حراج استاندارد شمش طلا برای فردا یکشنبه 9 می برنامه ریزی شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38497

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.