• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

نمای فلزی، پرطرفدارترین متریال نمای مدرن

  • کد خبر : 42563
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
نمای فلزی، پرطرفدارترین متریال نمای مدرن

نمای فلزی یکی از مهم‌ترین انواع نماهای ساختمان به شمار می‌آيد که در زیرمجموعه سبک مدرن قرار می‌گیرد. به کارگیری این نوع نما در سال‌های اخیر به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته است و همین امر بر اهمیت آن می‌افزاید با ما همراه باشید تا شما عزیزان را بیشتر با این مدل نمای به خصوص آشنا کنیم.

انواع مختلف نماهای فلزی

متفاوت بودن انواع نمای فلزی مدرن این فرصت را به شما می‌دهد تا بر اساس نیاز و سلیقه‌تان، مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. مواردی همچون پانچ متال، استرچ متال، کششی، کامپوزیتی و لوور از جمله مناسب‌ترین و پراستفاده‌ترین نماهای فلزی در جهان به شمار می‌آیند که در کشور ما نیز به وفور به کار گرفته می‌شوند.

نمای فلزی پانچ متال

یکی از بولدترین یا متفاوت‌ترین انواع نمای متال که شکلی جذاب و بی‌نظیر دارد، پانچ متال (punch metal)‌ است. در این سبک ساز ورق‌هایی استفاده می‌شود که دارای سطح صاف و صیقلی نیستند و این موضوع شاکله اصلی فضای بیرونی را تشکیل می‌دهد. مدل پانچ متال را می‌توان به اشکال مختلفی به کار گرفت و حتی امکان تغییر پترن ورق‌های فلزی را نیز به ما ارائه می‌کند. اگر دوست دارید نمای مدنظرتان دقیقاً با توجه به سلیقه خودتان طراحی و ساخته شود، نمای پانچ متال را انتخاب کنید.

نمای استرچ متال

این مدل دقیقاً نقطه متقابل مدل پانچ متال محسوب می‌شود. در این مدل باید به جای ورق‌های سوراخ‌ شده‌ و ناصاف، از ورق‌های کاملاً‌ صیقلی و براق استفاده کنیم. نمای استرچ متال می‌تواند بالاترین سطح پوشش را به ما ارائه کند. به همین دلیل، معمولاً در مواردی که نمای بیرونی بخش بزرگی از بنا را تشکیل می‌دهد مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکان ایجاد طرح‌های گوناگون مینیمالیستی به وسیله نمای استرچ متال نیز وجود دارد و با محدودیت خاصی از این نظر روبرو نیستیم.

نمای کششی یا توری

یکی از ارزان‌ترین انواع نمای فلزی که می‌توانید از آن برای شکل‌دهی به فضای بیرونی ساختمان خود کمک بگیرید، نمای کششی یا توری است. شاید بپرسید که چه موضوعی هزینه نهایی به کارگیری این نوع دما را کاهش داده است؟ در پاسخ باید گفت که به کارگیری ورق‌های توری و سیم‌های فلزی مهم‌ترین دلیل این موضوع محسوب می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که چنین نمایی برای به اجرای دیزاین‌های بسیار پیچیده چندان مناسب نیست. وزن بسیار پایین این نوع نما روند نصب آن را به شکل غیرقابل باوری کاهش می‌دهد.

نمای کامپوزیتی

لزومی ندارد که برای ساخت نماهای فلزی همواره از فلزات پیشرفته و آلیاژ‌های ویژه کمک بگیریم. حتی می‌توان با کمک ورق‌های آلومینیومی نیز چنین طرح‌هایی را اجرا کرد. نمای کامپوزیتی دقیقاً به همین صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به عنوان یک گزینه عالی در نظر گرفته شود. امروزه در نماهای کامپوزیتی از سازه‌های آلومینیومی در کنار سازه‌های ساخته شده به وسیله پلاستیک فشرده شده کمک گرفته می‌شود. امکان رنگ آمیزی به طرق مختلف یکی از نقاط مثبت مربوط به این مدل به خصوص از نماهای فلزی است.

نمای لوور

نمای لوور کمتر در کشور ما به کار گرفته شده است و همین موضوع آن را به یک انتخاب منحصر به فرد تبدیل می‌کند. در این نما به جای استفاده از ورق‌‌های فلزی، شاهد به کارگیری یک سری تیغه‌های فلزی با اندازه‌های گوناگون هستیم که در فواصل یکسان کنار هم قرار می‌گیرند. نمای لوور می‌تواند برای بناهایی همچون سالن‌های تئاتر و ساختمان‌های اداری به عنوان یک گزینه جذاب در نظر گرفته شود. البته، هزینه مربوط به اجرای این نما نسبت به سایر گزینه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم بیشتر است. این موضوع نیز به دقت بسیار زیاد برای نصب تیغه‌ها ارتباط دارد.

مزیت‌ نمای فلزی مدرن

مزیت‌های مختلف نماهای فلزی موجب افزایش میزان محبوبیت این سبک شده است و همین امر بر طرفداران آن می‌افزاید. گزینه‌هایی همچون طراحی خاص و عدم فرسودگی در بلند مدت گزینه‌‌هایی هستند که علاوه بر کاربران عادی، برای کاربران حرفه‌ای نیز ارزشمند هستند و نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کنیم.

مقاومت عالی در برابر عوامل محیطی

نماهای فلزی در برابر هر نوع عامل محیطی که فکرش را بکنید، مقاوم هستند. این موارد شامل گزینه‌های مختلفی همچون باد، باران، ریزگرد و برف می‌شود. حتی تابش اشعه‌‌های خورشید به صورت مستقیم برای بازه‌های زمانی طولانی مدت نیز هیچ تغییری در زیبایی و جذابیت این نوع نما به وجود نمی‌آورد که خود یک امر شگفت‌انگیز است. برخلاف تصور بسیاری از کاربران، نماهای فلزی به هیچ عنوان دچار زنگ‌زدگی و موارد مشابه به آن نمی‌شوند و حتی لازم نیست برای نگهداری از آن‌ها فرایند خاصی را دنبال کنید.

طراحی مدرن و ماندگار

مدرن بودن طراحی نماهای فلزی یک شاخصه مهم برای آن‌ها به شمار می‌آيد. این نوع طراحی نه تنها در حال حاضر، بلکه در سال‌های آینده نیز از مد نمی‌افتد و همواره جذابیت خود را حفظ خواهد کرد. این یک ویژگی مهم از سبک مدرن و آينده‌نگرانه به شمار می‌رود که در نماهای فلزی می‌توان آن را به صورت کامل مشاهده کرد. اگر به دنبال نمایی هستید که نیازی به تغییر آن در سال‌های پیش رو وجود نداشته باشد، مدل فلزی قطعاً پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود.

قیمت مناسب

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان انتخاب نمای ساختمان باید مدنظر قرار بگیرد، بحث قیمت است. هزینه نماهای فلزی نسبت به سایر مواردی که در این حوزه به کار گرفته می‌شوند مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. در واقع با انتخاب و نصب این نوع نما می‌توانید هزینه‌های طراحی بیرونی بناهای مختلف را به شکل قابل توجهی کاهش دهید. این موضوع برای افرادی که قصد ندارند هزینه زیادی را برای نمای ساختمان خود پرداخت کنند و یا به طور کلی بودجه زیادی در اختیار ندارند، گزینه بسیار خوبی است.

سخن پایانی

به کارگیری نمای متال یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید به منظور زیباسازی فضای بیرونی بنای مدنظرتان استفاده کنید. مقاومت بالا، قیمت مناسب و همچنین سهولت نصب از جمله مهم‌ترین مزیت‌های مربوط به این نوع نما در نظر گرفته می‌شود که هر یک از آ‌ن‌ها به عنوان یک عامل مهم به شمار می‌آيند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع نما و مشاوره تخصصی می‌توانید با کارشناسان مجموعه نمادیزاین طراح و مجری تخصصی نمای خشک ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را یاری کنیم.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42563

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.