به گزارش اخبار اقتصادی، همزمان با اطمینان معامله گران مبنی بر ثابت ماندن نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه (۷ شهریور) افزایش یافت. قیمت این ارز دیجیتال حتی در ساعات امروز به 27000 دلار و 413 سنت افزایش یافت که بالاترین قیمت از 31 دسامبر برابر با 9 شهریور است.

به گزارش «کوین دسک»، افزایش قیمت بیت کوین یک هفته پس از نگرانی ها در مورد ایجاد الگوی «تقاطع مرگ» در این ارز دیجیتال رخ داد. الگوی متقاطع مرگ زمانی شکل می گیرد که میانگین متحرک کوتاه مدت قیمت از میانگین متحرک بلندمدت قیمت کمتر شود. اگرچه ضربدر مرگ یک سیگنال نزولی است، قیمت بیت کوین نسبت به هفته گذشته هشت درصد افزایش یافته است. این افزایش ارزش نشان می دهد که الگوی متقاطع مرگ شاخص قابل اعتمادی برای پیش بینی چگونگی تغییر قیمت در آینده نیست.

افزایش فعلی قیمت بیت کوین به احتمال زیاد به دلیل اعتماد بالای معامله گران به عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو از این پس است.

به گفته کارشناسان، هیچ کس انتظار تغییر در نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو را ندارد. در عوض، این نشست می تواند اطلاعات خوبی در مورد سیاست های فدرال رزرو آمریکا برای تغییرات نرخ بهره در ماه های آینده و آخرین پیش بینی های اقتصاد کلان ارائه دهد. علاوه بر این، نظرات رئیس فدرال رزرو برای معامله گران مفید خواهد بود.

بانک مرکزی آمریکا نحوه تغییر نرخ بهره فعلی را در جلسه روز چهارشنبه (29 سپتامبر) خود توضیح خواهد داد. همچنین این نشست با بیانیه و آخرین پیش بینی ها از وضعیت اقتصادی آمریکا از جمله ارائه نمودار نقطه ای از برآورد نرخ بهره در ماه های آینده همراه خواهد بود.

برخی تحلیل ها نشان می دهد که با توجه به احتمال بازگشت تورم به سطوح بالاتر، بانک مرکزی آمریکا می تواند نرخ بهره را در پایان سال 2023 دوباره افزایش دهد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

به گزارش سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت کوین در ساعات پایانی روز دوشنبه (6 شهریور) با قیمت 26 هزار دلار و 703 سنت معامله شد. قیمت این ارز دیجیتال در روز دوشنبه از 26 هزار دلار و 405 سنت تا 27 هزار دلار و 413 سنت متغیر بود. تغییر قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و بیش از 200 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته حداقل 15 میلیارد دلار بوده است و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تقریباً شش و نیم درصد رشد داشته است.

قیمت اتریوم در همان روز از 1609 دلار به 1668 دلار در نوسان بود. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و حدود 13 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش‌های اتریوم در 24 ساعت گذشته از مرز شش میلیارد دلار گذشت و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تقریباً پنج و نیم درصد رشد کرد.