• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

معامله‌گران طلا دست‌ به‌ عصا شدند

  • کد خبر : 44098
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
معامله‌گران طلا دست‌ به‌ عصا شدند

اکو ایران: حباب سکه و اقلام طلا در روز افزایش قیمت در بازار طلا و سکه کاهش یافت که احتمالا اقدامی پیشگیرانه از سوی معامله گران بازار طلا برای مواجهه با خطر احتمالی اصلاح اونس جهانی است. از طلا

اونس جهانی طلا امروز بهانه ای برای سبز شدن طلا و ارزها فراهم کرد.

داده های اقتصادی ایالات متحده ضعیف تر از حد انتظار بود و شاخص دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه کاهش یافت. از سوی دیگر، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در سال جاری تقویت شد که منجر به تقویت تقاضای جهانی برای اونس طلا شد. در پایان هفته گذشته تقاضای جهانی برای طلا به حدی افزایش یافت که هر اونس طلا توانست به سقف قیمتی جدیدی برسد و رکوردی در محدوده 2584 دلاری را بشکند.

سکه امامی امروز با اختلاف قیمت مثبت افتتاح شد و بالای محدوده مقاومتی 43 میلیون و 600 هزار تومان قرار گرفت. قیمت اوراق گواهی ارز در بازار سرمایه نیز امروز افزایش یافت، اما ارزهای بورسی از ارزهای بازار آزاد عقب ماندند که نشان دهنده احتیاط معامله گران ارز در بازار سهام با قیمت های بالا است.

طلای مذاب امروز با صحبت های مثبت 175 هزار تومانی افتتاح شد و وارد کانال 16 میلیون تومان شد. اگرچه تحلیلگران روند صعودی بلندمدت طلا را پیش بینی می کنند، اما برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اونس جهانی طلا اصلاح شود، بنابراین به نظر می رسد کاهش حباب سکه ها و اقلام طلا اقدامی پیشگیرانه از سوی معامله گران در برابر اصلاح احتمالی طلا باشد اونس طلا در آینده نزدیک است.

همزمان با افزایش قیمت طلا در بازار در محدوده حباب طلای ذوب شده و سکه امروز کاهش یافت، حباب سکه امامی در کانال 17 درصدی قرار دارد.

امروز درهم امارات کاهش یافته اما حباب آن تغییر چندانی نکرده و بالای 350 تومان باقی مانده است. محدوده حمایتی درهم در سطح 16230 توکن است. در حال حاضر افزایش حباب درهم و کاهش قیمت تتر نسبت به دلار تهران تناقضی ایجاد کرده است که جهت انتظارات را نشان نمی دهد و ممکن است نوسان گیران تتر را به خود جلب کند.

خروج گسترده پول واقعی از بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز قرمز شد و در محدوده دو میلیون و 75 هزار واحد قرار گرفت.

تحلیل تکنیکال اندیکاتور کل محدوده 2 میلیون و 49 هزار واحد را به عنوان پشتیبانی معتبر نشان می دهد که با حمایت فیبوناچی 38 درصد برابری می کند.

اگرچه امروز شاخص کل بازار سرمایه اصلاح شد، اما امروز ارزش معاملات خرد (سهم و حق تقدم) افزایش یافت، اما 49 میلیارد دبن پول در بورس ثبت شد، امروز صندوق های درآمدی ثابت، سهام و طلا پول واقعی را ثبت کردند. حرکت ها

به غیر از بازار طلا، صندوق های طلا امروز سبز شدند و بازدهی بالاتری نسبت به طلای مذاب ثبت کردند. در این روز ارزش معاملات صندوق های کوچک طلا رشد 97 درصدی را ثبت کرد، اما ورود پول واقعی متناسب با افزایش ارزش معاملات رشد نکرد، اما خروج 18 میلیارد برداشت پول واقعی توسط صندوق های طلا، که چراغ احتیاط را برای خریداران روشن کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44098

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.