به گزارش اخبار اقتصادی، در حال حاضر قیمت مرغ در بازار حدود 100 هزار تومان است. قیمت مرغ در مغازه های سطح شهر بین 90 تا 120 هزار تومان است.

در میدان های شهرداری و برخی فروشگاه های زنجیره ای قیمت مرغ کمی ارزان تر است، در این مراکز مرغ بر اساس قیمت مصوب 73 هزار تومان به فروش می رسد. صنف تولیدکنندگان مرغ یک روزه اخیرا اعلام کرده است که به زودی قیمت مرغ در تمامی مغازه های سطح شهر به ۷۳ هزار تومان می رسد.

بر اساس اعلام این اتحادیه در خرداد و تیرماه سال جاری بیش از نیاز کشور جوجه ریزی صورت گرفته است. بر این اساس پیش بینی می شود در مردادماه شاهد افزایش تولید و حتی مازاد عرضه مرغ در بازار باشیم.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان مرغ یک روزه می افزاید: با این میزان تولید مرغ روزانه 1000 تا 2000 تن مازاد تولید خواهیم داشت. با توجه به سیستم عرضه و تقاضا نیز پیش بینی می شود; قیمت نیز کاهش خواهد یافت.

حسن مهربانی تنها فعال صنعت طیور در این باره به «اکو ایران» گفت: اگر تولید بیش از نیاز بازار باشد، با توجه به نظام عرضه و تقاضا، با روند نزولی قیمت مرغ مواجه خواهیم شد.

وی می افزاید: البته با توجه به هزینه های تولید، قیمت عادلانه مرغ برای مصرف کننده 95 هزار تومان است. چون الان قیمت مرغ زنده حدود 65 هزار تومان است.

این استاد دانشگاه تهران ادامه می دهد: وقتی قیمت مرغ 95 هزار تومان است یعنی سود تولیدکننده 12 درصد و مشارکت سایر بخش ها 15 درصد است که به معنای مشارکت فعالان است. از درب کشتارگاه به فروشگاه.

قیمت تخم مرغ چقدر است؟

بر اساس اطلاعات موجود، آخرین قیمت فروش تخم مرغ به حدود 35 هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است. مهربانی می گوید: در حال حاضر زیان تولیدکنندگان به ازای هر کیلو تخم مرغ 12 هزار تومان است.

اضافه کنید: وقتی مردم هر 4 تخم مرغ را می خرند، یکی را به عنوان مهمان جوجه ها بخرید!!